Znanje i iskustvo koje je godinama sticala u FMCG industriji, Milica Šetka primenjuje u kompaniji Bambi na poziciji direktorke marketinga, svesna da će novo vreme biti presudan test za sve brendove. – Igrajte se, istražujte, budite hrabri da promovišete nove ideje. A ni malo harizme nije naodmet – poručuje ova uspešna žena.
Imali ste priliku da deo studija završite na Ekonomskom fakultetu u Amsterdamu. Kako ste stečeno znanje iskoristili po povratku u Srbiju?
Ono sto sam u Holandiji naučila je da treba biti što opušteniji ne samo u poslu, već i u životu, a da opuštenost ne isključuje uspešnost. Uspeh dolazi iz posvećenosti, strasti koju gajite prema onome što radite i kontinuiranoj želji da se nadograđujete.
Kompanija Bambi je u vreme pandemije lansirala kampanju “Velika dela nastaju kod kuće”. Na koje rezultate ste najviše ponosni i kako se iskustvo te kampanje može primeniti i nakon pandemije?
Uzimajući u obzir sve okolnosti u kojem smo se kao društvo našli, tako smo i mi u kompaniji Bambi shvatili našu obavezu prilikom stvaranja platforme “Velika dela nastaju kod kuće”. Naša želja je bila da dodatno motivišemo ljude na solidarnost i empatiju koju su pokazali u ovoj situaciji, a brend Plazma ima tu emociju, da upravo u ovakvim vremenima može ljude da poveže čak i kada su fizički razdvojeni. Pre svega, ponosni smo na činjenicu što smo u sedam meseci pomogli preko 40 ustanova, organizacija i lokalnih samouprava širom Srbije, a društveno odgovorno poslovanje je nešto po čemu je kompanija Bambi svakako poznata u javnosti. Želja nam je da nastavimo da budemo dobar korporativni građanin u našem okruženju i u narednom periodu.
Koje su veštine i lične osobine potrebne da bi se postao vrhunski stručnjak za jačanje brendova?
Kao neko ko se duži niz godina bavi ovom poslom, verujem da je kontinuirani razvoj kompetencija i snažna volja za uspehom od velikog značaja za profesionalni razvoj svakog pojedinca. Tu bih dodala kao bitan faktor i radoznalost koju treba gajiti, a koja podstiče inovativan način razmišljanja i želju da istražite i probate nešto novo u poslu. Inovativnost se ne ogleda samo u smišljanju nekog novog proizvoda ili načina komunikacije. Inovativnost se demonstrira u svim sferama poslovanja, od unapređenja procesa kojim upravljate, načina kojim pronalazite prilike za dalji rast, pristupate projektima, rešavate izazove. Igrajte se, istražujte, budite hrabri da promovišete nove ideje. A ni malo harizme nije naodmet.
Način na koji komuniciramo sa drugima, interakcija koju stvaramo pomaže nam ne samo u poslovnom okruženju, već i da privatno stvari učinimo za nijansu lakšim i prevaziđemo pojedine kompleksne situacije.
Veruje se da svet posle pandemije neće biti isti. Takođe smo svedoci činjenice da neki poznati brendovi nestaju, drugi čine sve što mogu da bi opstali, sa neizvesnim ishodom.
Šta će, prema vašem mišljenju i iskustvu, najpre morati da se uradi u oblasti marketinga kako bi se poslovni svet prilagodio tzv. novoj normalnosti?
Koliko god dane volim izraz „nova normalnost“ činjenica je da promene koje su se desile u proteklih godinu dana neće imati kratkoročan efekat, samim tim utiču na nove modele ponašanja pojedinaca i čitavog društva. Kada je uticaj ovih promena na posao kojim se bavim u pitanju, nove navike ponašanja potrošača u kupovini, prilike korišćenja proizvoda, načina na koji sa potrošačima komuniciramo, dosta je relevantan. Mi smo tu da dobro procenimo nove trendove, a onda i adekvatno reagujemo na iste. Svedoci smo da je agilnost i adaptabilnost na promene u kovid eri od presudnog značaja za opstanak, a potom i dalji rast i razvoj. Domaći zadatak za sve brendove u narednom periodu će biti da budu što inovativniji i kreativniji u svom nastupu kako bi na pravi način komunicirali sa svojom ciljnom grupom. A za definisanje marketing strategije biće vrlo važan način na koji predviđamo promene, a potom da budemo i spremni da na brz način prilagođavamo svoje aktivnosti. Na kraju, sve je ovo jedno veliko iskustvo za nas iz koga treba da izađemo širih vidika i novih ideja.
Koliku ulogu brendovi i marketing imaju u vašem privatnom životu? Na primer, od kreiranja odevnog stila, izbora ishrane pa do načina na koji provodite odmor?
Mislim da brend i marketing imaju uticaj u životu svih nas. Uostalom, živimo u 21. veku, gde je apsolutno sve brend. Kao i mnogi, i ja imam neke svoje omiljene brendove, od hrane i pića do modnih brendova. Većina nas nije imuna na snagu brenda koji voli. Plazma i ostali Bambi brendovi uz koje sam odrastala, a danas imam priliku da ih vodim sa sjajnim timom ljudi, to uspešno potvrđuju već više od pola veka!
Fotografije: Bambi / Promo
PR tekst