Haljina Biljana Tipsarević, Kaput Max Mara, Minđuše Katriel
Modna dizajnerka, inženjer i menadžer – Biljana Tipsarević je sve to, ali ne samo po kreativnom impulsu, nego i po obrazovanju. Opredeljujući se za karijeru poslovne žene u svetu mode, postiže uspehe na osnovu kojih nam otkriva male, a dragocene tajne o stilu, biznisu, porodici…
Kako pomiriti praktično i kreativno biće u sebi, osnovati i razviti sopstveni brend, zašto bi buduć nost venčanica mogla da bude u pantalonama, šta ćemo od starih stvari na proleće zadržati u svom ormanu, a koje nove ćemo dodati, kako se balansira karijera sa privatnim životom, na koji način poznati bračni par uspeva da izbegne skandalozne naslove u tabloidima – Biljana Tipsarević zna sve odgovore. I još mnoge druge, koje ćemo lako pročitati između redova.
Jednom ste rekli da vam znanje iz industrijskog inženjeringa i menadžmenta, čiji master posedujete, pomaže u vođenju kreativnog posla kojim se bavite. Šta sve podrazumeva razvoj modnog brenda?
Verujem da je znanje veliko bogatstvo i luksuz u današnje vreme. Iz tog razloga trudim se da svaki dan učim i nadograđujem sebe, pa tako i tim ljudi sa kojima radim. Danas je život previše brz i svedočimo velikim promenama. Svesna sam toga, trudim se da idem u korak sa njima, jer smatram da je to preduslov za uspešan biznis. Informisanost o novim trendovima, materijalima i aktuelnim dešavanjima, kao i umreženost sa poslovnim saradnicima, imaju veliki značaj za rast i razvoj brenda. Ono što nikako ne smem izostaviti, a naučila sam od svojih roditelja kao i tokom školovanja, jeste svest o tome da firma predstavlja jednu veliku porodicu, gde su razumevanje, poštovanje i komunikacija na prvom mestu. Svi moramo da imamo isti cilj i da nas spaja ista energija, a pre svega ljubav prema poslu. Posebno bih volela da naglasim da uspeh koji je moj brend postigao do sada, slobodno mogu pripisati dobroj organizaciji i viziji. Uvek sam znala gde nas vidim i koliko očekujem za određeni vremenski rok. Bez postavljenih ciljeva, ali i strategije – kako na najbolji način doći do cilja – smatram da je uzaludno bilo šta započinjati.
Odelo Biljana Tipsarević Marama Marella
Kakav biste savet dali početnicama?
Možda će zvučati kao kliše, ali odgovorno tvrdim da svaki početnik, bez obzira na profesiju, mora prvo da sanja svoje snove o uspehu. Da vizualizuje i mašta dok god ne iskristališe svoju ideju i želje. Nakon toga, snove treba pretvoriti u realnost i ono najvažnije – početi delati. Svaki početak zahteva stopostotnu posvećenost, trud i rad bez izgovora i odlaganja. Nije uvek lako, ne ide uvek baš onako kako smo prvobitno sanjali, ali u tome jeste čar. Život donosi neplanirana iskustva i izazove iz kojih uvek izađemo bogatiji znanjem. Iz ličnog iskustva mogu reći da sam neizmerno zahvalna na svim neplaniranim situacijama koje su mi donele nove kontakte, novu energiju i znanje. Na kraju svakog izazova, verujte da uvek za pamćenje ostaju samo lepe stvari, a one stresne i naizgled nepremostive prepričavaju se kroz šalu i s ponosom, jer su ipak prevaziđene.
Haljina Biljana Tipsarević
Kada pripremate novu kolekciju, koji tip, uzrast, stilsko opredeljenje žene imate na umu?
Veliki trud se ulaže u analizu i pripremu s ciljem da predstavim nešto inovativno i drugačije. Raduje me i podstiče činjenica da ce nova kolekcija, pored mene, usrećiti još veliki broj žena. Kada sa modelarima radim na otkrivanju novih krojeva i isprobavanju novih materijala, najvažnije je da se držim iste niti od samog pocetka poslovanja, koja je vremenom postala čvršća bez obzira na promene koje su vremenom i poslovanjem bile neminovne. Ta nit vezana je za karakterističnost i prepoznatljivost brenda po luksuznim materijalima, gracioznim i glamuroznim krojevima, kao i prepoznatljivim formama. Verujem da je to razlog dugogodišnjeg poverenja koje dobijam od naših klijenata. Nikada se nisam vezivala za godine dama, volim i radim na tome da se one same prepoznaju u modelima i verujem da su godine samo broj svećica na torti.
Ko su vaši dizajnerski uzori, i šta vas konkretno kod njih privlači? Da li ponekad pozajmite neko rešenje
za model koji kreirate?
Nikad ne uzmimam tuđe ideje, jer je to ravno krađi. Verujem u autentičnost, lični dozivljaj i osećaj za dizajnersko rešenje. Pratim dizajnerski rad velikih inostranih modnih kuća, a omiljeni kreator mi je Stephane Rolland – njegova ostvarenja oduzimaju dah. Nova kolekcija pod jedinstvenim nazivom Good as Gold inspirisana je vintage šikom i prepoznatljivom siluetom ‘80-ih, propraćena mističnim i raskošnim materijalima. Glamurozni look pruža svila koja je korišćena kao osnovni materijal. Od bogatih nijansi crvene, zelene, plave, pa sve do moćne crne, svaka boja je pronašla svoje mesto i razbila monotoniju zimskih klasika. Pored monohromatskih senzualnih toaleta, poseban pečat kolekciji daju floralni, animal i geometrijski printovi. Dok je bogatstvo boja i desena oplemenjeno zlatnim detaljima, zahvaljujući svetlucavim lame nitima, koje prožimaju svilu i odišu luksuzom. Glavni detalji kojim se ističe smela i sofisticirana ženstvenost jesu naglašena ramena, istaknut struk, zahvaljujući pojasevima sa predimenzioniranim mašnama i lepezama. Kolekciju krase i poigravanja sa drapiranjem i nabiranjem materijala u vidu falti i cigovanja. Posebna pažnja posvećena je novim, besprekornim krojevima, elegantnim puf rukavima, senzualnim korsetima i zavodljivim šlicevima. Kolekcija Good as Gold posvećena je odvažnim damama istančanog stila, one se prepoznaju u glamuroznim toaletama koje ističu njihovo samopouzdanje. Zahvaljujući bogatstvu krojeva i modela kojima kolekcija raspolaže, dame imaju slobodu da u različitim prilikama ponesu drugačiji komad, koji poseduje identičnu snagu i jasnu poruku o moči i luksuzu.
Kako opisuje domaću modnu scenu, šta joj nedostaje, gde su žene najbolje obučene, kako ona i njen suprug Janko ne privlače pažnju tabloida i još mnogo toga otkrijte u intervjuu koji možete pročitati u novom izdanju magazina Grazia.