Zara će zatvoriti prodavnice kako bi povećala online prodaju

Zdravstvena kriza ne štedi ni najjače.

Španska grupa Inditex (matična kompanija Zara) koja nije zabeležila gubitke od 2001. godine, cenu je platila istorijskim padom prodaje.

Zara je najavila predstojeće zatvaranje 1.200 prodavnica i jačanje e-prodavnica. Sa zdravstvenom krizom Covid-19, vlasnici Zare doživljavaju rekordan pad prodaje (44%) i gubitak od 409 miliona evra u prvom kvartalu 2020. godine. Gubitke u klasičnoj prodaji beleže pored Zare i drugi brendovi Inditexa, a to su Pull & Bear, Bershka i Massimo Dutti.

Španska grupa je prvi put zabeležila negativan bilans od 2001. godine. U istom periodu 2019. godine tekstilni gigant najavio je profit od 734 miliona evra. Iako je online prodaja porasla za 50% to neće biti dovoljno da se nadoknade gubici. Ni dugi redovi primećeni ispred prodavnica grupe nakon karantina takođe ne mogu popraviti gubitke koji su nastali zbog koronavirusa. Suočeni sa ovim rezultatima, Inditex najavljuje nameru da zatvori oko 1.200 prodavnica na 7.412 prodajnih mesta koje grupa ima širom sveta. To bi mogle biti najmanje prodavnice u Evropi i Aziji. Paralelno sa tim, španska grupa planira da pojača svoju internetsku trgovinu ubrizgavanjem 2,7 milijardi evra do 2022. Tim novcem namenjenim ojačavanju platformi za e-trgovinu, Inditex se nada da će se podstaći Zara digitalna prodaja. Ova suma će se takođe koristiti za inovacije. Brend Zara će, na primer, dobiti „režim rada“ u svojoj mobilnoj aplikaciji. Ova funkcija će vam omogućiti da u prodavnici geolocirate predmete po vašem izboru i / ili rezervišete odgovarajuću sobu. Digitalna implementacija usmerena ka jačanju najvažnijih prodajnih mesta brenda, koja se takođe planiraju razvijati uz pomoć nekoliko digitalnih alata.

madame.lefigaro.fr