“Najglasniji i najiskreniji osmeh u industriji” – zašto modni svet voli Glendu Bejli

Glavna urednica američkog magazina Harper’s Bazaar, napustila je svoju funkciju ove nedelje.

Legenda modnog novinarstva i stalna glavna urednica američkog Harper’s Bazaar-a, Glenda Bejli podnela je ostavku nakon skoro 19 godina besprekornog rada.

Glenda Bejli je pripremala svoj prvi broj Harper’s Bazaar baš u trenutku kada su se avioni srušili na kule bliznakinje. “Kako i šta možemo reći o glavnim trendovima nove sezone, kada se prašina oko ruševina Svetskog trgovinskog centra još nije slegla?”, pitali su je urednici magazina. A onda je odgovorila: „Da, moda nas ne može zaštititi od užasa ili pružiti mir u svetu, ali ona ima svoju ulogu, posebno važnu u najmračnijim vremenima: ona nam omogućava da se dotaknemo lepote, što znači da daje nadu i osmeh. Nadam se da i Bazaar koji držite u rukama ima takvu snagu.”

I sada sa sigurnošću možemo reći da je gotovo 19 godina njene vladavine prošlo pod ovom parolom, što se činilo previše odgovornim za sjajni magazin. Međutim, njegova ozbiljnost bila je potpuno izbalansirana s onom drugom stranom, koju je Glenda formulisala mnogo kasnije: „Uvek sam želela da magazin bude topao, duhovit, u korak sa vremenom i, što je najvažnije, kao zabava na koju su apsolutno svi pozvani.“

Engleskinja Bejli došla je u Bazaar nakon rada za američko izdanje Marie Claire, dok je britansku verziju lansirala krajem 80-ih, a američka verzija podignuta je na neviđene komercijalne visine. I već su tu postale jasne njene glavne prednosti: otvorenost za nove ljude i nove zadatke, sposobnost da se oštro oseti dnevni red i retka sposobnost dubokog uranjanja u najsitnije detalje bez gubitka čitave slike na sekundu. A ipak Glenda je bila u stanju da izgradi neverovatno tople odnose sa svima: dizajnerima, oglašivačima, kolegama. I samo je ona mogla nadahnuti Alberta Elbaza da pozira dok je sedeo usred jezera, Karla Lagerfelda da pleše i Tima Bartona da postane kreativni direktor modne fotografije. Ali najvrednije je to što ima neverovatan smisao za humor i najglasniji i najiskreniji osmeh u industriji.

Ideja o stvaranju kolekcionarskih omota sa posebno spektakularnim kadrovima bez preuzimanja, takođe pripada Glendi – sada su svi preuzeli trend, ali za početak 2000-ih to je bila potpuno revolucionarna odluka. Bejla je poželela svom nasledniku, čije će ime uskoro biti objavljeno, „da uživa u predstojećem putovanju“. I ne smemo zaboraviti da napomenemo da ona ostavlja časopis sa spremnim martovskim brojem i uredničkim planom za šest meseci unapred, tako da „Bazaar sigurno neće izaći sa belim listovima.“

Glenda se, međutim, ne suočava ni sa časnom penzijom: 1. marta 2019. godine postaje kreativni konsultant za 29 međunarodnih verzija publikacije, što znači da će joj harizma i legendarni smeh pomoći da bude bolja i profesionalnija. Kako je napisala u predgovoru za jubilarnu knjigu posvećenu 150. godišnjici Harper’s Bazaar-a: “Najviše od svega volim modu jer u njoj u jednom sjajnom trenutku uvek dođe sledeći, ništa manje lep.”

 

bazaar.ru