Biseri su nas uglavnom podsećali na Pariz dvadesetog godina prošlog veka, na odraz naše bake u ogledalu kada se sprema za neku posebnu priliku, na more i okeane u kojima se nalaze školjke.
Na mnogo toga, ali nikad na urbani aksesoar koji podseća na hit estetiku sa kraja devedesetih i početka dvehiljaditih godina – čoker. Sada je, kao i svaki modni trend, preplavio društvenu mrežu TikTok. Ogrlica Vivijan Vestvud je našla svoje mesto oko vrata svih influensera i poznatih ličnosti, dostižuči toliku popularnost da je dobila i svoje ime – TikTok ogrlica.
Među poznatima koji je nose su i Kajli Džener, Bela Hadid i Rijana, koja je pre samo dva dana viđena na ulicama Njujorka sa ogrlicom. Obučena u džins sa niskim strukom (O ne, da li se on vraća na modnu scenu?) i raskopčani blejzer od tvida, ona je od aksesoara izabrala Vivijen Vestvud ogrlicu i zeleni NY kačket.
Ovu ogrlicu mogli smo videti i na ovogodišnjim BRIT nagradama, kada je Dua Lipa zasijala inspirisana Mariom Antoanetom.
Ali zašto je ova ogrlica toliko popularna? Šta je nove generacije privuklo pank dizajnerki Vivijan Vestvud? Zato što biseri ovoga puta otkrivaju neku potpuno novu dimenziju. Na njoj se nalazi i amblem koji je zaštitni znak poznate dizajnerke, a on je nekonvencionalni spoj kraljičinog kugle (orba) koji smo mogli da vidimo na njenom krunisanju i Saturnovog prstena. Prepoznajući važnost prošlosti, ali i shvatajući moderno vreme, nije ni čudo što se upravo u ovom aksesoaru prepoznaju infuenseri i poznate ličnosti. Mešavinom subkulture i tradicije, poznata dizajnerka je stvorila ogrlicu koja savršeno rezonuje sa generacijom Z.
Nije lako naći aksesoar koji je univerzalno kul, a opet se ističe iz gomile. Ovaj relativno pristupači statusni simbol je postao must – have kraja letnje sezone, a nama su prikazali visoku modu u potpuno novoj estetici. Možda nije baš pank fazonu da mlađe generacije nose ono što svi nose, ali imati moć da odluče šta će se nositi? Definitivno pank.
Tekst: Tamara Mladenović
Fotografije: Profimedia, Instagram