Od 2,55 do Chanel 19, modeli koji su kreirali istoriju francuske modne kuće.
One su pravi predmet želje svih žena, a posebno ljubitelja mode. One čine da čitave generacije žena sanjaju da ih prenose sa majke na kćerku poput dragocenih porodičnih nasledstava. Govorimo o torbama modne kuće Chanel, najomiljenije među fashionistima i zaljubljenika u modu u celom svetu.
Među kultnim komadima francuske modne kuće, zagovornici prave revolucije u istoriji mode zahvaljujući avangardnom duhu svog osnivača, postoje modeli koji tokom decenija nisu izgubili ni trunku svog šarma i zaista dobijaju na vrednosti iz godine u godinu. Dugotrajne, imitirane i bezvremenske, Chanel torbe predstavljaju odu eleganciji i stilu, koju dele poznate ličnosti. Od Blejk Lajvli do Dženifer Lopez, od Rijane i Kjare Feranji mnoge zvezde su podlegle šarmu dvostrukog C i uvek uspeju da pokažu svoj omiljeni model u svakoj prilici. Potom su tu one dame koje ih smatraju investicijom, neprestano prate cene, modele i aukcije – poput naslednice Tamare Ekslston koja se može pohvaliti kolekcijom sa više od 4000 “primeraka”. Da li ste spremni da otkrijete istoriju najpoznatijih Chanel torbi?
Chanel 2.55: priča o mitu
Zajedno sa Hermes Birkin i Kelly, Chanel 2.55 je najtraženija torba do sada, simbol stila Made in France. Ime se vezuje za period nastanka: februar 1955. To je jedan od najvećih izuma Koko Šanel, koja je smatrala da je klač torba za to vreme neprikladna. Inspirisana naramenicama vojnih putnih torbi i futrola za dvogled, odlučila je da doda slavni pleteni lanac sa tankom trakom od kože – zadovoljavajući potrebe „slobodnih“ žena koje su sve više i više dinamične, emancipovane i odlučne da prihvate modernost. Ideja o upotrebi matelasse kože bila je inspirisana dragim konjičkim svetom, dok bi postava granat boja podsećala na uniformu sirotišta Aubazine gde je Koko odrasla. Među osobinama ove torbe spada i kopča nazvana “Mademoiselle”. Obnovljena verzija 2,55 rođena je 2005. godine od strane samog Lagerfelda: to je Reissue, model koji uključuje neke karakteristike originalne koju je dizajnirala Koko Šanel.
Chanel Boy: novi klasik
Rođena 2011. godine, Chanel Boy za samo nešto više od 8 godina osvojila je srce mnogih ljubitelja torbi, toliko da je postala novi sjajni klasik, poput 2,55. Androgina i sa sportskom notom za razliku od svoje starije sestre, Boy je počast Karla Lagerfelda Arthur Boy Capelu, velika ljubav Koko Šanel, čoveka koji je prvi verovao u nju i koji je uložio u njen talent pomažući joj da otvori svoju prodavnicu na Rue Cambon. Ali ovo ime takođe savršeno odražava praktični i estetski duh. Nije iznenađujuće da Boy ima kvadratni i osnovni oblik.
Gabrielle: torba koja nosi ime Mademoiselle Coco
Među najnovijim dodacima kuće Chanel, Gabrielle Bag debitovala je u kolekciji pret-a-porter za proleće-leto 2017. godine. Predodređena da uđe u Olimp kultnih torbi svih vremena, ova kreacija odaje počast Karlu Lagerfeldu i njegovoj nameri: da elegantne žene ostanu takve bez žrtvovanja udobnosti i slobode. Modeli Gabrielle još jednom su inspirisani konjičkim svetom, a odlikuje ih kruta baza i karakteristično prošivanje kao i ikoničan dupli C u zlatnom metalu logotipa. Dostupne su mnoge verzije: od manjih modela sa podesivim lancem, koji se nose na ramenu ili preko tela.
CHANEL 19: torba budućnosti
Protagonista modne revije jesen/zima 2019/20, a stvorena rukama Karla Lagerfelda i Viržini Viar, ova torba ime duguje godini svog izlaska, 2019. godini. Dostupna u tri različita formata, u verziji od tvida ili kože, ima tipičnu obradu torbi francuske modne kuće, motive romba. Pored klasičnog remena (čija je dužina podesiva, kako bi kaiš učinili dužim ili kraćim, zavisno o ukusu i prilikama), postoji i kraći lanac koji vam omogućava da torbu nosite u ruci.