„Radeći stvari kako treba i brinući se o ljudima koji dele naš put pokušavamo da svet učinimo boljim od onog koji smo pronašli. Zauzimajući se za ono u šta verujemo, od početka do kraja, za svaki proizvod, fabriku, prodavnicu i radni odnos.“
Ovo je pristup održivosti kompanije Calzedonia Group. Od prvog dana, davne 1986. godine, Sandro Veronesi je težio da ostavi trajno nasleđe, što znači poštovanje ekonomskog, socijalnog i prirodnog okruženja. Ovo je model iz koga proizilaze svi naši izbori. Mnogi od njih su interni i smatraju se radnim uslovima, usluge za zaposlene, konstrukcija i kvalitet proizvoda, komunikacija i prodaja; drugi su spoljni, kao što je odabir pomoći pojedincima u nepovoljnom položaju da uče, treniraju i pronađu pristojan posao.
Od 1999. godine Fondacija San Zeno brine o tim ljudima, zahvaljujući podršci Calzedonia Group. Tokom ovih poslednjih 20 godina Fondacija je finansirala oko 1.300 projekata investirajući preko 67 miliona evra.
Još jedan primer je posvećenost The Fashion Pact (thefashionpact.org), međunarodnoj koaliciji sa preko 60 potpisnika iz 14 različitih zemalja koji okuplja vodeće svetske kompanije i ima tri ekološka cilja:
– ublažavanje klimatskih promena, postizanje nula uticaja do 2050;
– obnavljanje biodiverziteta, zaštita ključnih vrsta i prirodnih ekosistema;
– zaštita okeana, uklanjanje problematične, nepotrebne plastike do 2030. godine.
Tekuće poboljšanje je jedan od ciljeva Calzedonia Group u svim oblastima delovanja.
Projekat C-Evolution, pokrenut 2019. godine, ima za cilj primenu ove filozofije u oblasti održivosti.
„S projektom C-Evolution smo jasno definisali svoje ciljeve u smislu održivosti.“, objašnjava Sandro Veronesi. „U praktičnom smislu to znači nastojanje da kontinuirano unapređujemo svoje proizvodne procese i postignemo manji uticaj na životnu sredinu.“
Calzedonia je tako predstavila svoje ECO kolekcije, koje za FW 20 uključuju čarape izrađene od Q-NOVA 6.6 reciklirano najlonsko vlakno proizvedeno Fulgar®-om, uz uštedu od 90% vode i 80% emisije CO₂ po kg – fibrend čarape od prediva Relife, koje koriste 52% upcikliranog pamuka i 48% dobijenog od recikliranog PET-a.
Intimissimi je 2020. predstavio svoju prvu eko kolekciju, napravljenu od reciklirane čipke koja sadrži Q-NOVA poliamidno predivo kompanije Fulgar® (ekološki održivo najlonsko vlakno napravljeno od regeneriranih sirovina), Bluesign® sertifikovana svila sa postupcima bojenja sa malim uticajem na životnu sredinu.
Tezenis je predstavio EKO liniju čarapa napravljenih od održivih sirovina (mešavina pamuka i poliestera), sa ambicioznim ciljem da na kraju 2021. godine 50% kolekcije bude u prodavnicama sastavljene od materijala sa malim klimatskim uticajem (organski pamuk, reciklirani mikrofiber, održiva viskoza i reciklirana čipka).
Ove specifične akcije vode Calzedonia Group dalje putem kojim su odabrali da idu pre mnogo godina, sa uverenjem da je to najbolji način da se doprinese globalnom blagostanju i učvrste izvrsni rezultati koje je Grupa postigla do sada.