Prolećna kolekcija brenda Miu Miu iz 2022. godine dala je naznake trenda koji je kao modni kovitlac definisao forme odevanja. Plisirana mikro-suknja postala je najznačajniji komad, a kao prateći element u fokusu je stavljen donji veš. Nekoliko sezona kasnije donji veš je i dalje prigrlio reflektore i pažnju modne javnosti.
Ne odmaže što su ovu tendenciju prigrlile i neke od najbolje obučenih žena, kao što su Kajli Džener koja se na Loewe reviji pojavila u vunenom kaputu ispod kog je nosila duboke pamučne gaće, sličan manir kao i Bela Hadid, koja je kaput zamenila sa kožnom motociklističkom jaknom. Donji veša kao komad koji se otkriva, umesto pokriva deo je nostalgije za Y2K, tačnije periodom početka 21. veka, u kom su Paris Hilton i Nikol Riči bile modne ikone, a Dženifer Lopez se upisala u anale popularne kulture u prozirnoj Versace haljini sa V-izrezom do pupka.
Za potrebe prolećnih kolekcija, ova tendencija je evoluirala. Umesto da se krije ispod sloja prozirne tkanine, donji veš je ovog proleća u potpunosti lišen pantalona ili suknji, i nesputano dominira revijama svetskih metropola. Londonska dizajnerka Nataša Zinko pamučni veš koristila je na različite načine prilikom osmišljavanja kolekcije. Vrhunac je bila suknja izvedena od zašivenih pamučnih gaća, a ovaj odevni komad uklopila je sa masivnim kožnim kaiševima.
Milanski brend GCDS poznat je po korišćenju razigranih i sarkastičnih motiva u svojim kolekcijama. Samim tim ne čude opoziti u vidu gornjeg dela košulje i kravate nošeni sa donjim vešom sa monogram printom brenda. Gore pomenuti brend zaslužan za lansiranje ove tendencije, nije ostao dužan svoju interpretaciju donjeg veša kao najbitnijeg komada ovog proleća. Mijučija Prada je za Miu Miu osmislila donji veš jarkih boja, kao Speedo kupaće gaće, koji je nošen sa neutralnim nijansama, kako bi dodatno došao do izražaja. Matiju Blazi, kreativni direktor kuće Bottega Veneta reviju za prolećnu kolekciju otvorio je sa manekenkom koja je nosila jednostavnu belu majicu, sa još jednostavnijim crnim gaćicama. U fokusu odevne kombinacije je bila predimenzionirana zelena torba, koja je bila jasno vidljiv kontrast sa vrlo minijaturnim odevnim komadom.
Švedski brend Acne Studios upotrebio je zemljane tonove i neutralnu paletu kao jezik komunikacije ovog proleća, a kožna jakna svedene forme uklopljena je sa, pogađate, donjim vešom identičnih nijansi. Ni novopostavljeni kreativni direktor kuće Gucci, Sabato De Sarno, nije ostao imun na trend. On ga je iskoristio kao način komunikacije klasične estetike brenda iz sedamdesetih, ali za mlađu publiku. Pleteni donji veš uklopljen je sa kardiganima i platformama. Senzualnija varijacija je ona od lakovane kože neutralnih boja, nošena sa sakoom u tamnocrvenoj boji (Gucci boja pod Sarnovom direkcijom).
Još jedna firentinska modna kuća odlučila se da predstavi svoju verziju donjeg veša za novu sezonu. Ferragamo je pod dirigentnskom palicom Maksimilijana Dejvisa postao senzualan brend, a najbolji primer je sako uz telo koji je uklopljen sa donjim vešom i sandalama. Interesantna činjenica je da je ista manekenka nosila i kreaciju Matijua Blazija, kao i Maksimilijana Dejvisa. Veliki umovi zaista slično misle. Ukoliko je verovati izreci da što su kraće linije sukanja, to je period ekonomskog prosperiteta veći, izgleda da ulazimo u vreme obilja.
Foto: Profimedia
Tekst: M. Mrkaja