Kada su privesci za torbe ponovo postali kul

Otključavamo novi trend iz 2000-ih.

privesci

Prema Googlu, pretrage privezaka za torbe trenutno su na najvišem nivou u protekloj deceniji i moramo priznati da se to odražava na našim Instagram i TikTok nalozima. Dok prelistavamo društvene mreže i pregledamo fotografije street style-a, jedna stvar je postala jasna – ukrašavanje torbi je kul.

Kao i sa svim modnim trendovima, ovo nije nova pojava, već se ponovo vraća u modni ciklus i postaje popularna. Pitanje koje se sada postavlja je: zašto? U kom trenutku smo odlučili da minimalizam i tihi luksuz više nisu u trendu, već da se vraćaju “dopamin dressing”, razigrani modni detalji i ukrasi? Osim što smo ih primetili na pistama modnih revija poput Miu Miu i Coach, čini se da postoje tri osnovna razloga.

privesci

Nakon pandemije, mnogi od nas su temeljno pregledali svoje modne izbore i sveli stvari na minimum. To je bilo razumno u tom trenutku, ali kako smo počeli da se vraćamo punom radnom tempu i rutinama u kancelarijama, postalo je jasno da ono nam je tada trebalo, više nije slučaj danas.

Neki pristupi i načini života su ostali iz tih dana, a jedan od najvažnijih je bio naša naklonost prema uradi-sam pristupu. Sa toliko ljudi koji su se okrenuli novim hobijima i istražujući svoju razigranu stranu, shvatili smo da smo mnogo kreativniji nego što smo prvobitno mislili. Kao rezultat toga, era personalizacije počela je da cveta, a naši modni izbori počeli su da se menjaju. Prihvatili smo ideju o jedinstvenosti i nakon kratkog perioda s tihih luksuzom, počeli smo da težimo ka maksimalizmu.

Pored post-pandemijskih uticaja, ušli smo u “charmification” eru, što omogućava potrošačima da lako prilagode postojeće komade, čineći ih jedinstvenim uz mali trošak. Nije tajna da troškovi života stalno rastu, bez obzira gde živite, i mnogi od nas ne mogu sebi da priušte kupovinu novih trendi komada svaki put kad se moda promeni. Umesto toga, menjanje manjih detalja omogućava nam da naše već postojeće komade učinimo novim, pružajući pristupačniju ulaznu tačku u svet luksuznih brendova koje sanjamo da posedujemo.

Možda je jedna torba trenutno popularna, ali ljudi žele da njihove torbe imaju svoj lični šarm i odražavaju njihovu ličnost. Lansiranjem torbi sa privescima Miu Miu ih je opisao kao način da se “da se nakit i ukrasi ne odnose samo na osobu, već i na objekat”.

privesci

Osim torbi, videli smo sličan trend i sa privescima za telefone, pa čak i naočarima za sunce. Nedavna saradnja brenda Gentle Monster sa BLACKPINK-ovom Jennie, rezultirala je serijom prilagodljivih modela, svaki sa rupicama sa obe strane okvira kako bi se mogla dodati bilo koja kombinacija Jennie privezaka.

Takođe, Lyst navodi da su pretrage za privescima porasle za 150% u poslednjih šest meseci, te sa sigurnošću možemo reći da torbe nisu jedini aksesoar koji će biti ukrašen privescima.

Konačno, najjasniji razlog: mi volimo nostalgične stvari i sve što nas pozitivno podseća na našu mladost.

Da li će “charmification” nastaviti da se razvija i prožima više aspekata našeg svakodnevnog života, ostaje da se vidi, ali za sada, mi (i naše torbe) smo potpuno u tome.

Foto: Rpmo MiuMiu, Profimedia, Instagram