Revije koje su obeležile Nedelju mode u Milanu

Nedelja mode u Milanu upravo je počela i biće domaćin urednicima, influenserima, modelima, dizajnerima i drugim profesionalcima industrije – do 3. marta, kada će Pariz dati završnu reč.

Ove godine, događaj je odraz tranzicija u modnoj industriji, sa velikim brendovima koji se suočavaju sa promenama u kreativnim vođstvima, dok manji brendovi i novajlije privlače sve više pažnje. Gucci je maestralno otvorio Nedelju sa kolekcijom koju je osmislio in-house tim, dok će Fendi započeti proslavu svog stogodišnjeg jubileja co-ed revijom.

Među najzanimljivijim događajima je i DSquared2, koji je proslavio svoj 30. rođendan co-ed revijom, dok Alberta Ferretti dočekuje debi Lorenza Serafinija, koji je nasledio kreatorku koja je odstupila prošle godine. Tu su i povratnici kao što je Alberto Caliri koji se vraća u Missoni, kao i David Koma koji će debitovati u Blumarine. Iako su neki od velikih brendova u tranziciji, Milano Fashion Week i dalje ostaje središte modnih inovacija sa neizvesnošću koja stvara prostor za iznenađenja na modnoj sceni.

Revije koje su obeležile MFW 2025. godine, čekaju vas u nastavku teksta.

Fendi

Fendi revija za jesen 2025. godine, kojom je započet stogodišnji jubilej brenda u Milanu, bila je prava eksplozija luksuza i tradicije. Silvia Venturini Fendi spojila je prefinjenost prošlih vremena sa modernim luksuzom, stvarajući kapute i šalove od ovčijeg krzna, kao i cik-cak dezene u nercu, koji su odali počast tradiciji brenda. Kolekcija je obuhvatila raskošne bunde i kapute od kože, elegantne košulje od prevrnute kože, te fine karirane komade ukrašene kristalnim i metalnim vezovima. Optičke iluzije na kaputima podsećale su na legendarne kolekcije Karla Lagerfelda, a siluete su bile naglašene pensil suknjama i fit-and-flare krojevima, sa dodanim godetima i nabora, što je doprinosilo ženstvenosti kolekcije. Revija je bila prava umetnost, gde su se elementi prošlosti i budućnosti savršeno uklopili.

Diesel

Diesel revija za jesen/zimu 2025. godine u Milanu, bila je prava manifestacija subverzije i neobuzdane kreativnosti. Kolekcija je izazvala konvencionalne norme spajajući uništavanje, reinvenciju i globalnu saradnju. Na pozadini revije, najveća svetska grafiti instalacija, koja se prostirala na tri kilometra platna i bila stvorena od strane 7.000 umetnika sa svih strana sveta, postavila je ton za hrabre i dekonstruisane siluete. Glenn Martens, kreativni direktor brenda, opisao je ovu saradnju kao izraz brendove posvećenosti kreativnoj demokratiji. Kolekcija je pomerila granice tradicionalnog krojenja, sa oštrim blejzerom bez kragne koji se kombinuje sa džins peplumima, dok su neobrađene neoprene pantalone ostale jednostavne i neukrašene. Denim je bio u fokusu, bilo da je tretiran, plastičan ili u obliku dekonstruisanog džakarda, dok su bouclé kaputi namerno uništeni da bi stvorili dodatnu teksturu. Eksperimentisanje je bilo prisutno u svakom segmentu, od kožnih jakni koje vise kao šalovi do upečatljivih aksesoara poput uniseks torbi Flag-D i Load-D, obuće sa ultra debelim đonovima i naočara Liquifie-D. Diesel je ponovo reinventovao svoj identitet, neprestano pomerajući granice sa sirovom energijom i beskompromisnim pristupom slobodi.

Dsquared2

Dsquared2 revija za proleće 2025. u Milanu bila je prava eksplozija provokacije i zabave, sa dizajnom koji je spajao kinki elemente i flambantne godine profesionalnog rvanja, uz dodatak “Magic Mike” senzualnosti. Revija je održana u istorijskom milanskom pozorištu, osvetljenom crvenim svetlom, gde su gosti uživali u atmosferi peep-showa sa plesačima u kavezima. Kolekcija je otvorena šifon košuljama i kožnim pantalonama za muškarce, te provokativnim haljinama ili delovima haljina za žene. Fokus je bio na večernjim, pomalo kontroverznim izgledima, koje su na pisti nosile i Isabeli Fontana, Irina Shayk, Amelia Gray, Naomi Campbell, kao i spektakularna Brigitte Nielsen.

Gucci

Gucci kolekcija za jesen/zimu 2025. godine na Milan Fashion Week-u predstavila je novi pravac brenda u periodu tranzicije, bez kreativnog direktora, ali sa snažnim naglaskom na nasleđe. Kolekcija, stvorena zajedničkim radom dizajnerskog tima, bila je duboko ukorenjena u tradiciji brenda, inspirisana italijanskom elegancijom “sprezzatura” i balansiranjem muške i ženske estetike. Dominirala je Gucci zelena boja, uz akcentne sive, braon i ljubičaste. Svi detalji, uključujući savremeno krojena odela, grublje tkanine i luksuzne aksesoare, poput torbi sa Horsebit motivom, naglašavali su brendovu sposobnost da spaja eleganciju i inovaciju.

Foto: Profimedia