Na stazi posutoj zvezdama, na svetlo dana izašla je kolekcija Gucci Aria, o kojoj je u svojim beleškama Alesandro Mikele, kreativni direktor kuće Gucci, zapisao da predstavlja duboko i uzbudljivo ronjenje po svemu za čim danas čeznemo… Takođe, Aria je i umetnički pandan italijanskoj operskoj ariji.
Ovom kolekcijom Alesandro Mikele napravio je omaž stogodišnjoj istoriji čuvenog brenda i potvrdio da Gucci ide u korak sa najnovijim modnim tendencijama, a opet brend ostaje autentičan i prepoznatljiv.
Stvarajući kolekciju Aria, Mikele je ostvario uspešnu saradnju, za mnoge iznenađujuću i do sada bez presedana, sa modnom kućom Balenciaga. Obeležavanje stogodišnjice italijanskog brenda idealan je momentum da se obeleži kreativna saradnja dve velike modne kuće – Gucci i Balenciaga i dva umetnika – Alesandra Mikelea i Demne Gvasalija. Ujedno, to je i najava kolaboracije ova dva brenda.
Objašnjavajući zajednički rad, Mikele je naglasio da kolekcija Aria predstavlja međusobnu kontaminaciju i blisku povezanost dva brenda, istakavši: “Zaplenio sam nekonformističku strogost Demne Gvasalija i seksualnu tenziju Toma Forda.”
U svojoj belešci o kolekciji, Mikele je, između ostalog, napisao na Instagramu:
“Proslavljenu Equestrian Gucci kolekciju (modna linija inspirisana konjičkim sportom), transformisao sam u opsesiju kosmosom, sublimirao sam siluetu Merilin Monro i stari holivudski glamur, sabotirao sam diskretni šarm buržoazije i kod muškog odela.”
Aria je predstavljena na filmskim kulisama, posebno postavljenim za tu priliku, koje dočaravaju enterijer londonskog hotela Savoy, gde je osnivač kuće Gučio Guči, radeći kao lift-boy, u svojoj mladosti, dobio inspiraciju da jednog dana otvori svoju prodavnicu kožnih putnih torbi u Firenci.
Reviju je otvorila reinterpretacija Tom Fordovog crvenog, plišanog odela iz 1996. godine. Ford je od samog početka razumeo da Gucci ima neku vrstu magnetizma, tu kultnu moć, izjavio je Mikele. Ford je bio na čelu kreativnog tima kuće Gucci deset godina i ovaj period predstavlja Fordovu dekadu.
Gledajući Ariju online, prisustvujemo transformaciji modne revije u modni film, čiji je korežiser Florija Sigismondi. U filmu, koji nas vodi kroz klupsku atmosferu, uz mnoštvo reflektora i bliceva, simbolišući fotoreportere i paparace, prikazano je čak 97 modela.
Dominiraju prepoznatljiv potpis Balenciaga siluete, legging čizme, neravne teksture, istaknut, razbacan logo oba brenda. Esencija kolekcije Gucci Equestrian je sveprisutna – jahaće čizme sa Gucci amblemom, oplemenjena silueta džokej pantalona, dramatično naglašena ramena i, naravno, kaciga kao šlag na torti.
Alesandro Mikele se sve vreme poigrava fluidnom dinamikom portreta i dizajna. Ženski modeli šetaju u oversized odelima, dok muškarci nose izrazito smanjeni top.
Ne možemo da odvojimo pogled od fascinantnih aksesoara, čoker ogrlica, tašni sa amblemima, futurističkim naočarima i obuće optočene cirkonima.
Jedan od najzanimljivijih detalja svakako je klač večernja tašna u anatomskom obliku srca. Zapravo, to nije samo obična mini-tašna, već minaudiere (prim. aut. večernja tašna bez ručki koja asocira i na kutiju za nakit).
Predstavljene su dve verzije minaudierea, sjajna koja je prekrivena cirkonima i emajlirana verzija, koju mogu nositi i muškarci i žene. Vrlo sugestivna u svojoj arhitekturi, savršeno se slaže sa simboličnom ezoteričnom estetikom Alesadra Mikelea.
Umetnička reinkarnacija minaudierea i simbolika srca predstavljaju uspešno putovanje kompanije Gucci kroz dekade postojanja i njeno neprekidno transformisanje.
Aria je više od svetkovine posvećene uticaju kuće Gucci na svet mode i dizajna.
Kada govorimo o muzici, soundtrack povezuje modnu kuću sa svetom clubbinga i njen uticaj na pop kulturu. Na taj način se širio i još uvek širi mit o ovom velikom brendu koji opstaje kroz vreme.
Na kraju revije-filma, Alesandro Mikele smešta modele u bajkovit prostor, koji podseća na rajski vrt, a manekenka obučena kao Merilin Monro, baca uvis srebrni, sjajni minaudiere i na taj način metaforički ga vraća univerzumu, kako je rekao sam Mikele.