Mesec mode uveliko se privodi svom modnom finalu. Moramo napomenuti da su ovogodišnje nedelje mode, za one koji ih posećuju i one koji ih prate putem digitalnih kanala, u priličnom neskladu uzmemo li u obzir ekstravagantne kolekcije odeće na jednoj strain i šokantne fotografije rata koji upravo tinja u Ukrajini sa druge strane.
I ako moda pruža fantaziju i bekstvo iz realnosti ona nudi i društveno – političku refleksiju sveta oko nas. I baš kao što je Armani svoju podršku Ukrajinskom narodu pružio održavši reviju u tišini, kreativni direktor brenda Balenciaga, Demna Gvasalia, svoj doprinos je pružio putem Instagram profila tako što je izbrisao sve objavljene fotografije ostavivši samo jednu, a to je fotografija zastave Ukrajine. U međuvremenu, revije i prikazivanje kolekcija se nastavlja, i u nastavku teksta ćemo analizirati najinteresantnije.
Balmain revija krenula je neočekivano uz bataljon plesača koji podsećaju na vojnike, noseći šešire u stilu šlemova. Činilo se da se bore jedni protiv drugih prikazujući bitku sve do trenutka kada su se dva plešača dramatično poljubila, završivši time svoj ples sa direktnom porukom. Rousteing je jasano povezao prikazivanje kolekcije (hodanje pistom je pratila ratoborna muzika bubnjeva), sa tekućim sukobom u Ukrajini i tom prilikom je izjavio kako njegova kolekcija predstavlja “borbu protiv laži, mržnje i agresije”. Ipak sama kolekcija se bavila idejom iskrenosti i transparentnosti na metaforičan način, kroz boju. Zlatni pancirni oklopi, štitovi i čvrsti džins, predstavljeni su u kolekciji koja je koristeći svelte nijanse kao noseće imala za cilj da simbolizuje iskrenost i istinu.
Dizajnerka modnog brenda Chloe, Gabriela Hearst, duboko veruje da moda može poslužiti kao medij za širenje dobrih vibracija i edukaciju kada je ekološka osvešćenost u pitanju. A kako zaista izgleda optimizam na ekološki osvešćenoj pariskoj pisti? Za početak trebalo bi napomenuti da je koža korišćena u kolekciji, po navodima dizajnerke, koža koja dolazi iz uzgoja koji se već koristi za prehranu, dakle njena namena nije nužno modna. Medjutim, da li vam kožna torba ručno oslikana motivom ledenog brega koji se topi aludirajući na globalno zagrevanje, zvuči u najmanju ruku paradoksalno?
Motivi ekološke osvešćenosti su se nizali. Pored pomenute torbe imali smo prilikuda vidimo i džempere od recikliranog kašmira sa motivima drveća koje je prikazano u pepeljastoj boiji aludirajući na globalno zagrevanje, dok su se na prednjoj straini optimistično nalazili motivi plavog neba i zelene trave. Minimalizam je takođe bio prisutan u vidu strogih kožnih komada, odela muškog kroja i lepršavih haljina.
Sa druge strane predstavljanje kolekcije Rick-a Owens-a uspelo je da nas potpuno izmesti iz konkretnog vremena i prostora. U iščekivanju kolekcije poznatog dizajnera uvek smo jednog sasvim svesni, a to je da nas očekuje nešto zaista nesvakidašnje. I ovog puta naša očekivanja su opravdana. Retro futurizam kao vodilja kolekcije uz oblake dima dok su se modeli smenjivali pistom, imao je za rezultat osećaj doslovno filmične atmosfere. Vuneni kaputi, oklopi, jakne sa naglašenim ramenima, čizme sa platformama ali i elegantne haljine koje ćemo sigurno imati priliku da vidimo na crvenom tepihu, komadi su koji su nas i ovog piuta ostavili bez daha, čak i u naizgled apokaliptičnom okruženju.
Klikom na galetiju istražite neke od najinteresantnijih look-ova sa ovogodišnje Nedelje mode u Parizu.
Priredila: M.K
Foto: Profmedia