Nedelje mode u Njujorku, Londonu i Milanu u fokus su stavljale smele komade i mikro dužine, poručujući nam da je u redu snivati velike ideje. S druge strane, samo nekoliko dana nakon Nedelje mode u Parizu, činilo se da su dizajneri pronašli ravnotežu između ekstremne smelosti i pristupačnije odvažnosti. Pariz nam je poželeo dobrodošlicu pravom poslasticom nosive odeće, koja u svojoj jednostavnoj biti zadivljuje.
Peter Do, svojom revijom poželeo je dobrodošlicu sezoni. Nakon što je predstavio svoju debitantsku kolekciju za Helmut Lang u Njujorku, doneo je svoje omiljene krojeve u Pariz. Ambiciozan i svestan svojih mogućnosti, Peter pravi odeću za žene koje su podjednako motivisane životom. Njegovi dizajni su za nekoga ko tačno zna šta želi i učiniće sve da to dobije. Nema ničeg prigušenog ili dosadnog u njegovom radu, posebno ove sezone, kada eskperimentiše sa draperijom, color blockingom i krojenjem.
Maria Grazia Chiurie za proleće 2024. crpila je inspiraciju od nekonvencionalnih žena koje su zabeležene u istoriji. Udruživši se sa umetnicom Elenom Bellantoni, čije su se video instalacije (koje naglašavaju seksističko oglašavanje) pojavile na ogromnim ekranima oko piste. Upečatljiv kontrast između dizajnerkine monohromatske palete, i neon ružičastog i žutog umetničkog dela, koje je nazvano Not Her, dao je težinu kolekciji pokazujući kako suptilna, ali lepo napravljena odeća može delovati kao oklop.
Saint Laurent bio je na sličnoj visini, a kada kažemo visini, mislimo to i bukvalno: Anthony Vacarello referirao je Ameliu Earhart, među drugim istorijskim ženama, I na trenutak smo čuli nekoliko taktova iz “Take My Breath Away.” U blagom zaokretu za dizajnera – koji je priklonjen crnoj boji, uskim siluetama I sitnim porubima – ova linija klasika bila je lepo izvedena. Nostalgično, ali i moderno. Anthony je pronašao način da izbalansira smelo sa pristupačnim, što je prikazao u kombinovanju cargo pantalona visokog struka sa prozirnim bluzama i haljinama od draperije sa kojima je zatvorio reviju.
Francuski luksuz kuće Balmain demonstriran je kroz stručno krojenje ateljea brenda, prikazan na jednostavnim, izvajanim dizajnima. „Možda me ljudi više znaju po mojim vezovima, ali ako umrem sutra, želim da me pamte po mom krojenju.” Koliko god je krojenje bilo impresivno, ova revija može biti upamćena po nečemu drugom. Citirajući Meryl Streep u Đavo nosi pradu “Florals for spring? Ground-breaking”, u stvari moramo reći da je ovog puta bila u pravu. Dizajner je pokušao da održi zaovštinu kuće, podsećajući ljude na Balmain arhivske cvetne motive iz 1945, u svojim metalnim cvetovima, smelim printovima, torbama, cipelama I komadima koji su predstavljali čitav odevni predmet poput konstrukcije sa širokim staklenim granama ukrašenim draguljima I pupoljcima ruža.
Foto: Profimedia
Priredila: T.M.