Nedelja mode u Parizu počela je pre dva dana, a najveće modne kuće već su predstavile svoje kolekcije za proleće/leto 2022.
Početkom ove nedelje u grad ljubavi stigla je kompletna modna klika koju podrazumevaju modeli, dizajneri, urednici, ali i zvezde streetstyle i bloging scene (o kojima smo pisali ovde), kako bi svi zajedno bili deo još jedne nedelje mode.
Više od 100 brendova predstaviće svoje kolekcije za proleće/leto 2022. do kraja Pariske nedelje mode, a čuvene kuće poput Diora, Šanela, Balensijage, Valentina i Luj Vitona vratiće se na fizičke piste, dok će drugi brendovi prezentovati isključivo digitalnim putem zbog pandemije.
Tokom protekla dva dana, održane su revije legendarnih modnih kuća, a u nastavku nudimo naša zapažanja i utiske.
Sen Loran
Temeljna prekretnica u karijeri Iv Sen Lorana bila je njegova kolekcija visoke mode Libération ili Četrdesete predstavljena 1971. godine. Kolekcija je bila inspirisana Palomom Pikaso i izazvala je skandal jer je njena garderobe mahom bila pronađena na buvljim pijacama i podrazumevala je kratke haljine, šifonske bluze, turbane… Lošiji ukus na stranu, ovo je bila revija koja je pokrenula desakralizaciju visoke mode.
Paloma Pikaso znala je da se igra paradoksima kako bi stvorila izvesnu harmoniju. Upravo je to ono što je Entoni Vakarelo uzeo kao polaznu tačku kolekcije Sen Loran za proleće/leto 2022.
Šta je sve bilo na programu ovog 28. septembra na pisti postavljenoj ispod Ajfelove kule?
Najpre, savršeno dizajnirani radikalni krojevi, na granici između muškog i ženskog, uz sako kao ultimativni komad. Zatim, rapsodija boja u rasponu od narandžaste mandarine do mažorel plave i mnoštvo cvetnih printova, inspirisanih arhivskim kolekcijama iz kuće. I kao poslednji znak večnoj muzi Iv Sen Lorana, Palomi, plava i crvena, značajne hromatske note ove kolekcije.
Dior
Ranije istog dana, u prepoznatljivim vrtovima bašte Tulijeri, gledali smo kako je moda zapravo jedna velika igra. Ovog puta, pista je imala oblik gigantske igre na sreće na kojoj se modeli kreću od polja do polja. 85 izgleda iz kolekcije odaju priznanje šezdesetim godinama, tačnije kolekciji Slim Look Marka Bohana. Linija bivšeg umetničkog direktora kuće iz 1961. godine izvršila je revoluciju u industriji, a štampa je uporedila njen uticaj sa uticajem Nev Look-a iz 1947.
Sada, u kolekciji su prednjačile suknje, kratki kaputi, ravne gležnjače sa četvrtastim prednjim delovima i grafički printovi koji nas sveukupno prenose u vreme kada se moda koristila za emancipaciju žena. Smele i žive boje mandarine, limuna, trava zelene i crveno-narandžasta neophodne su na suknjama i ravnim kaputima inspirisanim šezdesetim, ali i na boksericama, satenskim grudnjacima i torbama za kuglanje inspirisanim bokserskim klubom.
Kao da želi da proslavi povratak u život, Maria Gracija Kjuri upotpunjuje ovu liniju dugih lepršavih haljina u pop nijansama, mini suknjama i neizbežnim šljokicama. Svečana i šarena garderoba, koja zvuči kao oda slobodi.
Balman
Vreme? 29. Septembar 2021. Lokacija? Muzička arena na ostrvcetu na reci Seni. Povod? Desetogodišnjica rada Olivijeu Rustenu na mestu kreativnog direktora ove kuće, ali i nova Balman kolekcija za sezonu proleće/leto ‘22.
Već od prvih sekundi revije, ton je bio postavljen. Glas Bijonse začuo se u sklopu pevačicinog muzičkog poklona kreatoru za njegovu modnu godišnjicu.
Dizajner je briljantno pretočio deceniju mode kroz ažuriranu antologiju originalnih komada. Među njima se našla i haljina ukrašena biserima i cvetnim vezom iz kolekcije 2012/2013. koju je nosila Karla Bruni, kao i drugi dizajni sa neizostavnim potpisom kuće u vidu istaknutih dugmadi, medaljona i zlatnih lanaca.
Budući da je sada sastavni deo same kuće, Balmain Army bila je i fizički prisutna na pisti. Kolekcija je zaživela kroz veliki broj modnih imena i bila je od podeljena u dva segmenta od kojih je drugi otvorila Naomi Kembel, a zatvorila Karla Bruni. Ne zaboravimo i Milu Jovovich i Nataliju Vodianovu. Zaista ikonično.
Barberi
Burberry je izabrao da bude domaćin svoje revije za proleće/leto 2022. van tradicionalnog rasporeda Londonske nedelje mode, predstavivši juče svoju kolekciju “Životinjski instikti” putem prezentacije koja je uživo strimovana za sve obožavaoce.
“Za mene, ova prezentacija zaista predstavlja slobodu naše mašte: kako sanjamo da oživimo”, rekao je Rikardo Tiši, glavni kreativni direktor kompanije Barberi. “Želeo sam da se krećem kroz niz prožimajućih prostora, od kojih je svaki jedinstven i neočekivan po svom zvuku, teksturi i doživljaju. To je ta ideja da se krećemo između beskrajne stvarnosti i maštanja koje imamo svakog dana na dohvat ruke. Ovo je za moju majku, Elmerindu, i za putovanje puno novih mogućnosti.”
Foto: Profimedia, Instagram
Priredila: Natalija Knežević