Viržini Viar je pre nekoliko godina postala kreativni direktor kompanije Chanel.
To se dogodilo pod vrlo tužnim okolnostima: umro je Karl Lagerfeld, koji je vodio modnu kuću od 1983. godine. Sa objavljivanjem imena naslednika, rukovodstvo nije odugovlačilo – Viar je postavljena na tu funkciju već sutradan. Izgleda da nisu izabrali kandidata koji će zameniti Lagerfelda u žurbi: dizajner nije bio mlad, poslednjih godina sve su više pričali o njegovim zdravstvenim problemima. I sam Karl, poznat po svom žestokom raspoloženju i oštrom neprijateljstvu prema bilo kakvim osećanjima, verovatno je znao da će uskoro morati da ustupi mesto.
Viržini Viar je dugo radila s njim rame uz rame, smatrajući se Lagerfeldovom desnom rukom, i poznavala je celu „unutrašnju kuhinju“ kao nijednu drugu. I zato se činilo kao vrlo siguran izbor za vođstvo. Ovo imenovanje nije donelo nikakvu revoluciju – nije bilo hitno potreban novi kod kuće, već je umesto toga bio potreban neko ko je jednostavno nastavio ono što radi tako dobro. Uostalom, Chanel u vreme javnog nastupa nije imao finansijskih problema. Upravo suprotno, izvestio je o porastu prodaje na svim tržištima.
Očekivanja Viar bila su u potpunosti opravdana – u smislu da ona nije donela revolucije, već je stil kuće popravila većim delom kozmetički. Možemo reći, očistila je: skinula je previše dekora, osvežila siluete, zakoračila ka minimalizmu i mladosti. Ispalo sve je sveže, lako, mlado – ali ne tako pamtljivo kao što bismo želeli. Činilo se da nešto nedostaje: ono što bi Chanel izdvojilo od ostalih brensova bilo bi povezano s njom. Nova kolekcija, upravo predstavljena u Parizu, otklanja ove sumnje. I mi smo veoma zadovoljni što rukovodstvo Chanel u potrazi za osobom koja će zameniti Karla nije ostvarila šok efekte i revolucije. Iako se ova strategija čini gotovo očiglednom. O Chanelu sa potpisom Viar verovatno se neće razgovarati tako strastveno kao što se govori o radu nekih drugih dizajnera, ali trebalo bi postojati nešto mirno, tiho i jednostavno dobro, bez slogana i traženja opšte pažnje. I biće kupljeno, u to ni ne sumnjajte.
Pantalone sa dugmićima na bokovima pojavljuju se u kolekciji u gotovo desetak različitih varijacija, od široke kože, kaubojske, do onih u sivoj boji koje su u skladu sa blejzerima. Druga takva stvar na koju se očigledno daju opklade bile su suknje-pantalone. Viar pravi svoju verziju: šortsevi su vrlo kratki, a suknja je gotovo do kolena ali ima duboki izrez koji otkriva šorts. Tako možete zadovoljiti svoju strast za radikalnim mini komadima i to učiniti bez uticaja na sopstveni komfor, skrivajući se iza “krila” suknje. Predloženo je nošenje takvih komada sa belim majicama sa lepršavim naborima, jaknom od tvida i brendiranim blejzerima, u stvari, sa bilo čim.
Glavna stvar su cipele: čizme sa širokim kontrastnim detaljima, poput musketara. Glavna referenca kolekcije bilo je jahanje konja: Viar se setila fascinacije Koko Šanel i Karlom Lagerfeldom. Osnivač kuće imao je konja po imenu Romance – nije iznenađujuće da se i sama kolekcija na svoj način pokazala romantičnom. To se, međutim, iskazuje ne u obilju ruževa ili čipke, već o romantičnim slikama potpuno drugačije prirode: nošnje heroina izrađene su više u stilu prinčeva na belim konjima, nego u stilu princeza koje ih čekaju.
Tako u kolekciji ima referenci na vojne uniforme i prošli vekovi lepršaju sve vreme. Pa, i još jedan stalni motiv kolekcije, krstovi izrađeni od metala ili obloženi svetlim kamenjem podsećaju na dekor ili potpis Kristijana Lakroa.
Pogledajte takođe: Bez boje i volumena: neobična kolekcija brenda Valentino