Kada govorimo o kolekcijama Marije Gracije Kjuri, pre svega raspravljamo ne o samoj odeći, već o istoriji u celini.
Od prve revije na novoj poziciji, dizajnerka – prva žena na čelu ove francuske kuće, koja je svojevremeno postavila život čitavom stilu nove, još ženstvenije ženstvenosti – krenula je ka feminizmu. I to je uradila prilično bukvalno: kroz parole na majicama. I usput se oslobodila haljina, lepršavih suknji i steznika, menjajući ih za providne suknje, jakne i studentske revolucionarne beretke. Kroz svaku kolekciju, Marija Gracija Kjuri je gledaoce upoznala sa jednom od heroina pokreta feminizma, koristeći njihove citate i čak pozivajući na bližu saradnju.
Ovaj put su bile i parole. I ne jedna, kao obično, već desetak – svetlucava slova, sapletena u kratke manifestove, bila su obešena ispod plafona. “Saglasnost.” “Patrijarhat ubija ljubav.” “Žene, pobunite se.” “Ženska lepota je spremna.” “Ženska ljubav je neplaćeni posao.” “Patrijarhat = ekološka katastrofa.”
Naravno, mnogi ljubitelji Dior kuće na Instagramu nisu odobravali ovo – žalili su se na „opsesivni feminizam“ dizajnerke i tražili da ponovo postane Dior – Dior. Međutim, stvari se odvijaju u francuskoj kući pod vodstvom Kjuri – njena nova, „vitalnija“ verzija, sudeći po prodaji, zapravo je uzeta s praskom. A činjenica da je javnost iz kolekcije Curie barem upoznata sa feminističkim heroinama je važna stvar. Marija Gracija Kjuri je za saradnju pozvala Kler Fonten – umetnicu koja u stvari ne postoji. Pod ovim imenom deluje umetnički tim. Kler je rođena pre 16 godina, a izmislili su je Fulvia Karnevale i Džejms Thornhll, koji danas zvanično sebe nazivaju asistentima izmišljenog umetnika.
Pogledajte novu kolekciju Dior u galeriji fotografija!