Kanye West, blato, bebe i još mnogo toga se našlo juče na jednom mestu u Parizu, a sam povod za to bila je revija za novu kolekciju za proleće 2023. godine.
Ako postoji termin koji je nadahnuo najviše dizajnera ove godine, onda je to zasigurno optimizam. Međutim svi su ga interpretirali na način koji je tu da nam ulepša svakodnevnicu. Svi, osim Demne naravno.
Nije prvi put da nas kreativni direktor modne kuće Balenciaga stavi u postapokaliptični svet i da pokuša da uzdrma javnost. Ne kako bi se pisalo o njemu, već kako bi podigao svest o značaju problema koji se dešavaju svuda oko nas.
Tone i tone blata napunile su prostor u kom se održavala revija. Zvanice su sedele oko jame pune crnog blata među čijim gomilama su šetali modeli. Prvi koji je ušetao među blatnjave dine bio je niko drugi do Kanye West, ili kako sada insistria da ga svi oslovljavaju, Ye.
Reper, dizajner, vizionar i mnogo što šta drugog je otvorio Balenciaga reviju obučen u kombinaciju koja bi se lako mogla okarakterisati kao uniforma za telohranitelja, a odmah za njim krenuli su da izlaze kako muški tako i ženski modeli predstavljajući nam Demninu viziju za proleće 2023.
Oversized duksevi i jakne, široke farmerke, mantili i šortsevi u različitim bojama od crne i sive, pa sve do pink probijali su se kroz blatnjave gomile. Ali, ono što je najviše pažnje privuklo na čitavoj reviji jesu aksesoari.
Tašna-rukavica, nosiljka za bebu, visoke platforme i naočare koje izgledaju kao da nisus a ove planete, zajedno sa poslednjom haljinom koja je prodefilovala, a napravljena je od rasečenih i spojenih crnih Balenciaga City torbi, ukrali su šou.
Ukoliko vas zanima da vizualizujete sve malopre spomenuto, ne čekajte više ni trenutak, nego pravac u galeriju kako biste svojim očima imali prilike da vidite šta je to Balenciaga zatrpala blatom.
Pored scenografije, koja svaki put ostavi sve bez daha, moramo se složiti da je Demnin pristup modi oduvek bio intrigantan i zanimljiv i da se za njegove revije uvek traži karta više ne bi li svedočili jednom pre svega modnom performansu koji već sezonama uspeva da prodaju odeće stavi u potpuno drugi plan iako mu je to krajnji cilj. Možda upravo baš to sklanjanje primarnog fokusa sa odeće svim drugim detaljima i narativima koji okružuju kolekciju i donose donese tolike prihode ovoj pariskoj modnoj kući, stavljajući je na drugo mesto najprodavanijih luksuznih brendova.
Tekst: Aleksandar Nastasijević
Foto: Profimedia