Ima jedna scena u Društvu mrtvih pesnika koja pokazuje svu bezvremenost tog filmskog klasika: kada novi, neobični profesor književnosti dolazi među učenike konzervativne škole i već na prvom času traži od njih da bace stare udžbenike i popnu se na klupe. Đaci su lako razumeli ovo sa udžbenicima (dosadni su), ali im nije bilo jasno ono drugo. Stojim na svom stolu da se podsetim da na stvari moramo stalno gledati na drugaciji nacin, kaže profesor.
U svakom trenutku, pod utiskom dotadašnjih iskustava, stvaramo ličnu perspektivu. Malo ko i malo šta nam može probiti taj psihološki štit. Tek ako se usudimo da promenimo ugao iz kojeg prihvatamo ljude i događaje, onda zaista možemo razumeti drugu stranu, tuđe razloge, odluke, planove, strahove i nadanja. I tek tada možemo doći do kreativnog rešenja.
Ovaj broj smo posvetili upravo tendencijama koje su nove samo zato što su se popele na sto. Razjašnjavamo kako su nastali power couples u pop kulturi i modi, a kako influenseri nove generacije. Zašto se ljudi sve više okrecu ljubavnicama sastavljenim od lepo oblikovanih piksela, a zašto je beg u brak postao privlačniji od tradicionalnog venčanja.
Šta je to u Eras turneji što je navelo gradonačelnike iz raznih zemalja da mole Tejlor Svift da ih ne zaobiđe, a šta jednu londonsku galeriju da utvrdi kako je Rubens, barokni slikar raskošne ženstvenosti, zapravo bio – feminista. Novi modni trendovi su ove jeseni inspirisani rivijerom, a pogled na lepotu podrazumeva redefiniciju stare izreke o zdravom duhu i telu.
Sve ovo, i još dosta drugih ličnosti i tema donosimo u ovom broju, uz nadu da ćemo zajednički promeniti, ako ne baš svet, a onda mesto iz kojeg ga posmatramo. Za početak, dobro je.
Grazia tim