Za poslovni uspeh nije dovoljno samo voleti svoj posao, potrebno je učiti svaki dan

Intervju sa Draganom Milačak, Head od Corporate PR u agenciji Red Communication

Dobitnik ste priznanja za najboljeg PR direktora u kategoriji Kaktus All Stars. Koliko Vas ova nagrada motiviše za buduće poslovne uspehe?

Za mene je ova nagrada posebna, jer sam pre dve godine, na istom festivalu, osvojila Kaktus Rising Star nagradu, koja zapravo ima za cilj da najavi novu „zvezdu“ u industriji. Osvajanje priznanja za PR direktora godine na ovogodišnjem festivalu, potvrda je da kolege iz industrije koje su mi tada dale vetar u leđa nisu pogrešile.  I to je zapravo za mene najveća poslovna motivacija – opravdati poverenje svih onih koji su mi ga poklonili.

U isto vreme, kampanja “1236 dana” na kojoj ste radili, zajedno sa timom, proglašena je najboljom PR kampanjom na ovogodišnjem Kaktus festivalu. Kako je bilo raditi na ovoj kampanji i koliko je važno da PR agencije, pored komercijalnih, rade na projektima i inicijativama čiji je cilj osnaživanje društva i uticanje na pozitivne promene?

Ovo je kampanja  zbog koje smo posebno ponosni – kako članovi tima koji su na njoj radili, tako i cela agencija. Imajući u vidu važnost i kompleksnost teme, nije nam bilo nimalo lako. Bili smo svesni odgovornosti jer smo znali da kampanja nije namenjena samo devojkama koje se pominju u videu, nego i svima onima koje nisu poznate javnosti, a prolaze kroz nešto slično. Verujem da smo ovom kampanjom pomerili granice u industriji i poslali poruku da agencije treba i mogu i same da budu društveno odgovorne, ne čekajući uvek brief klijenta. Da svoje znanje i kreativnost, kada god za to postoji prostor, treba da iskoriste u plemenite svrhe doprinoseći time stvaranju boljeg društva. I sada će neko reći da agencije nemaju luksuz da takve stvari čine, a ja podsećam da smo mi kampanju 1236 dana realizovali bez budžeta, a zahvaljujući našim sjajnim saradnicima koji su prepoznali važnost teme i učestvovali pro bono. DPC, direktor fotografije Marko Kazić, Zoom Studio i svi učesnici videa radili su zajedno sa nama, bez budžeta.

Koji su, prema Vašem mišljenju, najveći izazovi za PR industriju u narednom periodu, imajući u vidu tehnološke promene, ali i promene u ponašanju potrošača? 

Kao i u svakoj industriji u današnje vreme, i u PR-u tehnološke promene mogu doneti samo dobro ako uhvatimo korak sa njima. One čine da brže radimo, lakše proveravamo podatke, više učimo i napredujemo. Tehnoloških promena se ne treba plašiti, naprotiv. Sa druge strane, ako govorimo o AI alatima, oni često mogu biti mač sa dve oštrice. Dok u jednu ruku, ako ih odgovorno koristimo, mogu biti od pomoći, u drugu ruku mogu trajno usporiti naš rast, postajući štaka bez koje više ne možemo da hodamo.

Šta je ono što Vas je privuklo i zadržalo u ovoj industriji i koji savet biste dali kolegama koji planiraju da se bave PR-om, imajući u vidu da ste veoma mladi postali deo menadžmenta jedne od najuspešnijih PR agencija u Srbiji?

Od malih nogu me je zanimalo sve što ima veze sa medijima i javnim nastupom, tako da je posao u PR-u za mene bio prirodan put. Nešto što me je u detinjstvu i tinejdžerskim danima zanimalo, preraslo je u posao od kojeg živim. Svakoga dana idem na posao zahvalna zbog činjenice da radim posao koji volim, svesna da nemaju svi taj luksuz. Isto bih savetovala i mladim kolegama – skoncentišite se na ljubav koju osećate prema poslu, iako je ona nekada manja, a nekada veća. Tu bih dodala i jedno veliko ALI – ali ljubav nije dovoljna, svaki dan morate naučiti bar jednu novu stvar.

Šta je ono na šta ste posebno ponosni kada se spomene Red Communication?

Na jedan razgovor sa mojom bliskom prijateljicom koja je Master psihologije i vrlo uspešno se bavi HR-om. Ona mi je tada rekla kako je RED Communication firma koju svaki HR treba da proučava jer su porodičan odnos i zajedništvo koje smo mi stvorili, nešto što je cilj svakog HR-a.

Promo

Foto: Luka Pekić