U jeku pandemije korona virusa, Ruskinje i Rusi su pohrlili u prodavnice za starije od 18 godina. Kondomi i lubrikanti su i dalje najtraženija roba, ali je cena naglo skočila seks-igračkama i igrama. Sve više se traže i kostimi. Primera radi, potražnja za stilizovanom uniformom medicinske sestre, nalik onoj iz pornofilmova, porasla je nekoliko puta.
Zanimanje za ovakve proizvode je obično najveće uoči Dana zaljubljenih i Dana žena, a onda splasne. Ne i sada. U martu je samo prodaja u on-lajn radnji „Ozon” porasla za 300 odsto u odnosu na godišnji prosek, kažu u ovoj kompaniji za BBC. – To je očigledno posledica smanjenog protoka ljudi na javnim mestima i ograničenja društvenih aktivnosti u svetlu pandemije korona virusa i preventivnih mera – razmišljaju analitičari „Ozona”. Internet prodavnica Ali Ekspres Rusija takođe beleži 20 posto veću potražnju proizvoda za starije od 18, u poređenju sa februarom. I u ovoj kompaniji veruju da je navala posledica propisanih mera samoizolacije. A posle obraćanja predsednika Rusije Vladimira Putina i najave neradne sedmice, prodaja kondoma i lubrikanata je skočila za 45 odsto od uobičajene i nastavila da raste, kažu u prodavnici „Azbuka ukusa”. Skok od 147 posto prodaje kondoma beleže i u “Ozonu”. – Štaviše, klijenti kupuju u proseku tri do pet paketa, očigledno razmišljaju o zalihama – kaže za BBC Iloanga Jeršova, jedna od direktorki firme. Analitičari „Ozona” su zabeležili da je prodaja erotskog donjeg veša i kostima samo u jednoj nedelji porasla za 110 odsto u odnosu na prošlu godinu. Veoma su tražene i erotske igre, čija je prodaja porasla je za 80 odsto u odnosu na prošlu godinu. Najčešće se kupuju kamasutra karte. Slično je i sa seksualnim igračkama i intimnim masažerima. Rusi najčešće biraju modele u jarkim bojama sa daljinskim upravljanjem, koji najviše liče na gedžete, kažu u „Ozonu”.
– Seks-šopovi su tokom kriza u plusu, kao što je i Netfliks, jer su otprilike u istoj sferi, pružaju osećaj sreće, posebno u situacijama kada se insistira na socijalnom distanciranju – kaže za BBC Aleksandar Denisenko, vlasnik seks-šopa „Kis” u Krasnojarsku. Ova, i druge slične prodavnice širom Rusije zabeležile su porast on-lajn prodaje, što je dodatno uposlilo i kurirske službe.
Makimilijan Lapin, osnivač lanca “Ružičasti zec”, takozvanih “prodavnica za osnaživanje porodice”, kaže za BBC da se u Sankt Peterburgu poslednjih dana direktna prodaja smanjila za oko 20 odsto, ali da je u onlajn-šopu skočila za otprilike isto toliko. Moskovljani su drugačiji. U glavnom gradu, gde ovaj lanac ima 11 prodavnica, porastao je broj ljudi koji im stižu “na noge”. – Ljudi više vole da dođu u prodavnicu, da vide, pipnu, kupe, najviše jer se u prodavnicama ovog tipa ne čeka red. Za Novu godinu i 14. februar su dugački redovi. Inače nema čekanja, jedan kupac odlazi, drugi dolazi. Ljudi se susreću, pa nema bojazni da će zakačiti virus. Osim toga, obezbedili smo maske i sredstva za dezinfekciju, tako da ih imamo”, dodaje Lapin.
I u Nemačkoj se sve više traže seks-igračke. Tamošnja firma „Vumenajzer” objavila je da je od 1. januara do 6. marta porast prodaje robe za 50 odsto veći od očekivanog. U Italiji i SAD, koje zajedno sa Kinom spadaju u prve tri zemlje u svetu po broju obolelih od korona virusa, prodaja je porasla za 60 odsto u odnosu na očekivanu. Ministarstvo zdravlja američke države Njujork je, u cilju borbe protiv širenja korona virusa, apelovalo na stanovnike da seks upražnjavaju samo sa stalnim partnerima, i da se seks uživo zameni video-pozivima i sekstingom.