Sledeći put kada budete krenuli na poslovni sastanak pošto ste upravo napustili kompaniju u kojoj ste radili, nemojte uzdisati, jer biste mogli da upoznate ljubav svog života. To se pre dvadeset godina dogodilo Steli Makartni i Alasdheru Vilisu. Modna dizjanerka i izdavač su se prvi put sreli kada je ona napustila mesto kreativne direktorke u modnoj kompaniji Chloe da bi osnovala svoj brend. Trebao joj je konsultant i Vilis se javio. – Bila je to ljubav preko stola za doručak – pričao je kasnije Vilis. – Našli smo se kod Brauna i od tada se ne razdvajamo. Pozvao sam je istog popodneva. Nisam imao pojma da li ću dobiti odgovor, samo sam imao dobru veru. Moglo je poći naopako. Srećom, rekla je da, a ostalo je istorija. Srećni smo. Poštujemo jedno drugo, uživamo kada smo zajedno i ona mi je najbolja drugarica. Volim da provodim vreme s njom – ispričao je Vilis. Njihova ljubavna priča je savršeni primer kako se posao spaja sa zadovoljstvom. Vilis sedi u prvom redu revija svoje supruge na Nedeljama mode, a kada se brend koji on zastupa pojavio na pistama, Makartnij je rado uzvraćala podršku.
O najmlađoj ćerki slavnog Bitlsa Pola Makartnija se dosta zna. Stela Nina je engleska modna dizajnerka koja vodi vlastiti brend pod vlastitim imenom, što je retkost u današnje vreme, kada su konglomerati vlasnici većine porodičnih modnih kuća. S obzirom na to koliko ima radnji od Rima do Majamija, za Stelu Makartni se može reći da je jedna od najuspešnijih samostalnih dizajnerki. Iako je rođena u izobilju, odrasla je u okruženju skromnog engleskog sela. Prvu kolekciju je dizajnirala kada je imala svega 13 godina, stekla zamah u kući Chloe, a danas je simbol održive mode. Glasni je protivnik upotrebe životinjske kože i krzna u modi, i snažna zagovornica principa PETA, organizacije za zaštitu prava životinja.
Pre dvadeset godina lansirala je svoj prvi parfem, a popularnost javnosti stekla kada je pokrenula zajedničku kompaniju sa Adidasom za ženski sportski program, a naročito kreiranjem linije odeće i aksesoara za H&M. Madoni, koja joj je redovna klijentikinja, dizajnirala je venčanicu kada se kraljica popa udavala za reditelja Gaja Ričija, oblačila je pevačicu Eni Lenoks, kreirala kostime za glumce Džad Loa i Gvinet Paltrou. Pokrenula je organsku kozmetiku Care, lansirala liniju donjeg veša. Ukratko, gde god se okrenete, naići ćete na potpis Stella McCartney. Ona je uspela zahvaljujući sopstvenim snagama, a ne poznatom prezimenu – sam Karl Lagerfeld se izviniop jer je ispočetka sumnjao u to – a sada njenog životnog partnera uglavnom prepoznaju kao supruga Stele Mekartni.
Njemu to uopšte ne smeta. Alasdher Vilis je u umetničkim krugovima odavno poznat kao izuzetno kreativan čovek. Ono što ga zaista izdvaja od ostalih je to što odlično poznaje poslovanje. Rano je spoznao moć društvenih mreža i kako je internet promenio način na koji ljudi prihvataju sve, od mode do književnosti. Uprkos tome što je zagazio u šestu deceniju, i dalje koristi prednosti Instagrama da predstavi proizvode i pogura brend koji zastupa korak dalje. Vilis je kreativni direktor Huntera, britanskog brenda obuće, a prošle godine je imenovan i za glavnog kreativnog direktora Adidasa. – Moć i uticaj brenda na sport, sportsku kulturu i šire je nemerljiv. Pozdravljam priliku da pomognem u uspostavljanju nove ere dizajna i liderstva u brendu i, zajedno sa timom, podignem Adidas na još viši nivo – rekao je tom prilikom. Nema sumnje da će to učiniti, jer mu je to već pošlo za rukom u Hunteru – njihove čizme wellington uveo je u 21. vek. Vilis veruje da je istraživanje najvažnija stvar i i da je pronalaženje novih načina da modne revije budu dostupne, od stiminga uživo pa nadalje, ključ za stvaranje veće vrednosti. Pošto je njegova supruga uspešan modni dizajner, ne čudi što i Vilisa često proglašavaju jednim od najbolje obučenih muškaraca. Njegovo samopouzdanje upareno sa sposobnošću da izvede šta god poželi učinilo ga je ikonom stila za sve uzraste. Takva reputacija ga je i dovela do najvećeg uspeha, pozicije kreativnog direktora u Hunteru. Želeo je i uspeo, da pretvori 160 godina star brend u modnu moć, da ljudima pruži nešto inovativno, a da očuva duh brenda. Velingtonke su danas must have predmet u garderoberima širom sveta.
A kod kuće, njih dvoje su posvećeni roditelji svojim dvema devojčicama i dvojici dečaka. Nije lako živeti kao sav običan svet kada su vam roditelji superzvezde u svetu mode, ali su se Makartni i Vilis dogovorili: ne žele da njihova deca propuste normalno detinjstvo niti da budu izložena uobičajenom životu dece slavnih.
– Verujem u budućnost i verujem u našu decu jer će se oni boriti za svoje živote na ovoj planeti. Ova generacija dovodi u pitanje konvencije i postaje svesnija njihovog uticaja na okolinu – rekla je Stela Makartni, predstavljajući kolekciju inspirisanu zaposlenim mamama. – Najmodernija stvar koju možemo da uradimo kao modna kuća je da promenimo konvencije u industriji i preuzmemo odgovornost. Želim da dizajniram lepe, luksuzne i poželjne proizvode, a da pritom ostanem odgovorna, pažljiva i etična. Ovo su vrednosti koje su mi usađene kao detetu, i njih bih želela da prenesem i na svoju decu i na industriju mode – zaključila je Stela Makartni.
Foto: Profimedia
Tekst: Milica Đ.