Zašto mišljenje žena oblikuje budućnost?

Razgovor o ravnopravnosti koji u javnosti postaje sve glasniji, ukazuje nam da je ovo tema koja je važna za sve, jer kada svi imaju jednake mogućnosti – čitavo društvo ima veću priliku za prosperitet i napredak. Verujući upravo u važnost ravnopravnog položaja žena, u okviru svoje dugogodišnje borbe za rodnu ravnopravnost, kompanija Mars je u martu ove godine predstavila novu globalnu kampanju #HereToBeHeard, kako bi zajedno sa ženama širom sveta doprinela stvaranju pravednog okruženja u kom će sve žene imati jednake šanse za uspeh i razvoj.

Kako je i najavljeno tada, mišljenja žena širom sveta prikupljana su na posebnoj internet stranici Beheard.Mars.com, uz isticanje značaja koji svaki glas ima za oblikovanje budućnosti i poziv svim ženama da kažu šta je potrebno uraditi za postizanje ravnopravnosti. Na Univerzitetu u Oksfordu je tokom prethodnih meseci realizovana detaljna analiza prikupljenih poruka, i sada je na stranici moguće pogledati rezultate istraživanja.

Za samo tri meseca, preko 10 hiljada žena iz 88 zemalja sveta učestvovalo je u inicijativi i dalo odgovor na pitanje “Šta je potrebno učiniti kako bi žene dostigle svoj pun potencijal?” Od kratkih poruka do veoma ličnih ispovesti, kroz najrazličitije perspektive, žene su pozvale na suštinske promene koje žele da vide od svojih poslodavaca, institucija, muškaraca i čitavog društva, kako bi srušile barijere sa kojima se suočavaju.

Na osnovu svih odgovora, Oksfordski tim analitičara je prepoznao 28 različitih tema, koje su onda grupisane u 8 najznačajnijih, koje su žene najčešće pominjale:

  • Sprečavanje sistemske diskriminacije i štetnih rodnih stereotipa
  • Jednake mogućnosti za razvoj karijere
  • Veća moć donošenja odluka
  • Podrška u roditeljstvu
  • Bolja ravnoteža između posla i privatnog života
  • Rodno ravnopravno učenje
  • Psihičko i fizičko blagostanje
  • Zaustavljanje rodno zasnovanog uznemiravanja i nasilja

U Marsu su već preduzete mere koje će otvoriti mogućnosti za žene na svim radnim mestima, na tržištu i u svim zajednicama u kojima kompanija posluje. Rezultati analize su već poslužili kao smernice, a kompanija poziva i sve druge da iskoriste ove podatke za realizaciju aktivnosti usmerenih ka osnaživanju žena i poboljšanju njihovog položaja. 

“Čuli smo jasno i glasno svaku priču, ideju i poruku svake žene koja je učestvovala u inicijativi. Pitanje je bilo jednostavno, a odgovori imaju veliku snagu, dubinu i širinu – i dali su nemerljiv doprinos istraživanju. Preporuke iz izveštaja smo podelili sa čitavim svetom i korisne su za svakoga ko želi da učestvuje u ovoj borbi, a znamo da je kontinuirano angažovanje presudno za stvaranje boljeg sveta za žene. Iz toga je lako razumeti koliko je važno da iniciramo promene, stoga želimo da inspirišemo kompanije, institucije i celo društvo da ubrzamo aktivnosti i posvećeno radimo na postizanju rodne ravnopravnosti, radi stvaranja pravednijeg i inkluzivnog sveta”, zaključila je Vanja Vagić, menadžerka korporativnih poslova kompanije Mars.

PROMO