Kada prevencija znači život

Kampanja "Ne gledaj u šolju, pregledaj se", koju organizuju Grand kafa i njeni partneri, ima za cilj podizanje svesti o važnosti redovnih mamografskih pregleda

U svetu gde se moderni način života često odvija brzim tempom, prioriteti se lako pomeraju, a briga o sopstvenom zdravlju često pada u drugi plan. Ipak, u zemlji poput Srbije, gde je rak dojke najčešći maligni tumor kod žena, ovakvo zanemarivanje može imati ozbiljne posledice. Statistike su jasne: svake godine u Srbiji od raka dojke oboli čak 4.000 žena, a 1.600 izgubi svoju bitku. Ono što ove brojke ne pokazuju odmah jeste da bi većina tih života mogla biti sačuvana – uz pravovremenu prevenciju i redovne preglede.

PRVI KORAK KA RANOM OTKRIVANJU

Mamografija, kao zlatni standard u ranom otkrivanju raka dojke, otvara vrata uspešnom lečenju, čak i pre nego što se simptomi pojave. Ovaj jednostavan pregled može detektovati tumore u fazi kada su još uvek nevidljivi i neopipljivi, omogućavajući pravovremenu reakciju i tretman. Ukoliko se bolest otkrije u ranoj fazi, šanse za izlečenje dostižu impresivnih 90%, što prevenciju čini ključnom za zdravlje svake žene.

POZIV NA AKCIJU

Svesni važnosti ranog otkrivanja i prevencije, Grand kafa je, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije Dr Milan Jovanović Batut, Ministarstvom zdravlja i Fondom B92, pokrenula akciju Hajde da imamo vremena za pregled. Ova inicijativa, sada već četvrtu godinu zaredom, omogućava ženama širom Srbije besplatne mamografske preglede, a sve pod prepoznatljivim sloganom
Ne gledaj u šolju, pregledaj se. U sklopu ove kampanje, više od 40.000 žena je do sada imalo priliku da obavi pregled, čime je mnogima od njih spasen život.
Šta tačno znači Ne gledaj u šolju, pregledaj se? Poruka je jasna – koliko god uživali u svojim malim ritualima poput ispijanja kafe sa prijateljima, vreme za zdravlje mora biti na vrhu liste prioriteta. Dok s lakoćom nalazimo trenutke za svakodnevne radosti, poput tog prvog gutljaja omiljene kafe, vreme za preventivni pregled ne sme biti odloženo.

Akcija Hajde da imamo vremena za pregled usmerena je na žene starosti od 45 do 69 godina, kojima se preporučuje da mamografski pregled obavljaju na svake dve godine. Posebno je važno i da žene iznad 40 godina, koje u svojoj porodičnoj istoriji imaju blisku srodnicu obolelu od raka dojke, obave pregled što pre. Upravo redovni mamografski pregledi mogu napraviti razliku između pravovremenog otkrivanja bolesti i gubitka dragocenog vremena.

Uz podršku poznatih dama, koje su se pridružile kampanji, Grand kafa je uspela da podigne svest o ovoj važnoj temi i da podstakne žene širom Srbije da preduzmu ključan korak u očuvanju svog zdravlja. „Ponosni smo što je preko 40.000 žena do sada obavilo  pregled u okviru kampanje. To je jasna poruka da žene shvataju koliko je prevencija važna i kako im može spasiti život,“ poručuju iz Grand kafe.

GRAND KAFA NASTAVLJA MISIJU

Ritual ispijanja kafe nije samo trenutak opuštanja, već i prilika za promišljanje o tome koliko brinemo o sebi i svom zdravlju. Pozivamo sve dame da, kao što s lakoćom skoče na kafu sa prijateljima, isto tako skoče na pregled. Mamografija je najvažnija slika koju možete napraviti – slika koja može značiti život.

Hajde da imamo vremena za pregled. Zdravlje je najvrednije što imamo, a preventivni pregledi su prvi korak ka njegovom očuvanju. Ne gledaj u šolju, pregledaj se – vaša budućnost zavisi od vaše brige danas.

Poruka je jasna: Koliko god uživali u svojim malim ritualima poput ispijanja kafe sa prijateljima, vreme za zdravlje mora biti na vrhu liste prioriteta. Kao što s lakoćom skočite na kafu sa prijateljima, isto tako skočite na pregled  

foto: Promo