Jedan britanski komičar je prošle godine u ovo vreme umalo uništio sjaj brenda Bekam kada je izazvao „gej ikonu“ Dejvida da opravda svoj, odlično plaćeni nastup ambasadora na Svetskom prvenstvu u fudbalu u Kataru, jer je to zemlja u kojoj je homoseksualnost zabranjena. Tadašnji odgovor bivše fudbalske zvezde bio je mlak. Sada je, međutim, uspešno položio popravni ispit – dokumentarnom serijom pod naslovom Bekam.
Dok reditelj Fišer Stivens prati Bekama po njegovoj seoskoj kući koji se on bavi redovnim poslovima kao što je skupljanje meda iz košnica ili staranje da kuhinja bude besprekorna, daje nam do znanja da ćemo dobiti iznenađujuće iskren pogled na život i karijeru jednog od, ako ne baš najboljih, a onda sigurno najpoznatijih fudbalera svih vremena. Sve četiri epozode privlače najraznovrsniju publiku, bez obzira da li obožavate fudbal ili ste više na strani njegove supruge Viktorije. Bivša pevačica a sadašnja dizajnerka i danas će jasno priznati: „Nisam se bavila fudbalom tada. Fudbalom se ne bavim ni sada.”
Film prati mladog Dejvida od vremena kada je bio fokusiran na fudbal i bez prijatelja u školi, do terena za trening Mančester junajteda i burnog prelaska u Real Madrid. Članovi porodice nude anegdote i sitnice iz života, a majka Sandra, koja mu je uvek čuvala leđa, priznaje male pakosti kojima se “svetila” lošim menadžerima i zlobnim novinarima. Viktorija je takođe iskrenija nego što se očekivalo. Kada se priseća posebno neprijatnog skandiranja o njoj koje je stiglo sa stadionskih tribina, ona kaže da žena koja je sedela pored nje nije znala šta da radi, pa se samo okrenula prema njoj i rekla: „Želiš li mentol bombonicu?“ Serija je takođe prepuna poznatih imena iz Bekamovih bivših klubova. Jedan od njih, iz Mančester Junajteda, zapravo otkriva tajnu Bekamovog uspeha nakon što je ostavio kopačke – kaže da su u to vreme fudbaleri počeli da zamenjuju rok zvezde u slavi. Danas to izgleda normalno kada pomislite na Mesija ili Ronalda, ali je devedesetih Bekam bio prvi čiji imidž više nisu povezivali samo sa fudbalom. U dokumentarcu je par ispričao kako stalna medijska pažnja može biti izuzetno stresna, posebno za decu. Ipak, upravo ta pažnja im je pomogla da svoje prezime pretvore u unosan posao. – Znao sam da će se moja karijera u jednom trenutku završiti i želio sam da imam karijeru posle fudbala – rekao je Dejvid. I upravo je to uradio. Nakon što je reklamirao kreme za muškarce, patike i mobilne telefone, sponzorisao Pepsi, H&M i druge brendove, a onda odlučio da kreira sopstveni.
Milione funti koje je zaradio od utakmica Bekam je investirao u različite kompanije. Danas prodaje parfeme, naočare i vodi više investicionih kompanija, a zajedno sa suprugom je suvlasnik još nekoliko. U međuvremenu, bend Spice Girls, koji je od Viktorije napravio pop zvezdu, raspao se, ali je Poš, kako su je zvali, ostala u centru pažnje. Mediji su o njihovom venčanju govorili kao o događaju godine, a jedan časopis im je isplatio milion funti za ekskluzivne fotografije. Viktoriji je to otvorilo put ka modelingu za brendove kao što je Dolce & Gabbana. Redovno pojavljivanje na naslovnicama ona je iskoristila da lansira sopstvenu modnu liniju. Prvu kolekciju teksasa 2006, pod brendom dVb (od “Dejvid i Viktorija Bekam”) brzo je preselila u etiketu “Viktorija Bekam” i predstavila svoju prvu kolekciju na Nedelji mode u Njujorku 2008. godine. Bivšu pop-zvezdu u početku nisu shvatali ozbiljno u elitnim modnim krugovima. Međutim, nije prošlo mnogo, a Vog ju je opisao kao “jednu od najneočekivanijih ozbiljnih modnih takmičarki u poslednje vreme”. Sada se u filmu kratko pojavljuje Ana Vintur, glavna urednica ovog kultnog magazina i kaže kako je njena ćerka veoma volela “fenomen Poš”.
Moćni par je, mnogo pre klana Kardašijan – Džener, shvatio važnost porodičnog imidža za jačanje svojih brendova. Još devedesetih, Dejvid je uživao u imidžu porodičnog čoveka koji propušta trening da bi se brinuo o bolesnom sinu. Bekamovi su sa entuzijazmom delili detalje o roditljstvu najpre u medijima, potom i prizore iz porodičnog života na Instagram profilima, očaravajući milione pratilaca ne samo onim što prodaju, već i time ko su. Njihovo četvoro dece, Bruklin, Kruz, Romeo i Harper Bekam, starosti između 24 i 12 godina, koračaju stopama svojih roditelja.
Samog Bekama serija pozicionira kao prvog fudbalera koji se potpuno posvetio partnerstvu sa brendovima i postao superzvezda daleko od sporta, a onda se autori dotiču i njegovog braka. Dugogodišnji život sa jednom od četiri “spajsice” poslao je ovaj bračno-poslovni par u tabloidnu stratosferu. Novi serijal, delujući povremeno kao hronika devedesetih godina, preispituje tretman koji su Bekamovi dobili od žute štampe. Upravo to, što ovaj dokumentarni film ne zazire ni od čega, čini ga kvalitetnim, čak i onda kada Bekam, uprkos svoj svojoj prirodnosti, pokazuje da je ipak čovek koji voli da ima kontrolu u svim aspektima svog života. Bekamovi se ne ustežu da komentarišu ni najupornije tračeve: o sarongu koji su oboje nosili, brojnim promenama frizura, odluci da se obuku u ljubičasto na venčanju. Zajedno sa Viktorijom, Dejvid se osvrće čak i na tabloidne navode o vanbračnoj vezi, i taj potez su kritičari filma najtoplije pozdravili. Ocena: brendu Bekam je upravo produžen život.
Foto: profimedia
Tekst: Milica Đorđević