U vreme modernih tehnologija, mašina masovne proizvodnje i fabrika koje su veće od pojedinih naselja, porodična ili mala zanatska proizvodnja, nekako je pala u zapećak…
Ipak, po svemu sudeći, u našoj zemlji ona i dalje postoji, ostajući verna svojim potrošačima, radeći srčano, punom parom. Ljudi iz čitave naše zemlje i dan danas na starinski način proizvode domaći ratluk u kom smo uživali uz šoljicu sveže mlevene kafe, sir koji je dodao dašak magije brojnim našim obrocima, vina koja nas opijaju svojim ukusom i aromama i mnogo toga drugog.
U želji da svojim kupcima pondudi ono najbolje što postoji, Lidl je obišao mnoge krajeve naše zemlje kako bi otkrio blago tradicionalnih srpskih proizvođača. Kao vid podrške rada i truda ljudi koji i dan danas stvaraju najlepše proizvode kojih se mnogi od nas sećaju iz svog detinjstva, Lidl je odlučio da nam predstavi čari regija Vojvodine, Centralne, Istočne i Zapadne Srbije. Proizvodi koji su nastali kao rezultat ovog interesantnog poduhvata, na sebi nose nalepnicu sa ispisom „MALI ZANAT, VELIKA STRAST“ i deo su posebne akcije koja za cilj ima podržavanje upravo malih, porodičnih zanata, protkanih tradicijom.
Šumovite i brdovite regije Centralne Srbije, u kojima se život odvija brzim tokom, ali se ipak uživa svim čulima, donedavno su ljubomorno čuvale tajne malih zanata, koje ih čine magičnim. Ipak, te tajne se sada sve više otkrivaju mlađim generacijama, koje daju sve od sebe pokušavajući da stvore nešto sasvim svoje, ali ipak potkovano tradicionalnim znanjem.
Jedni od onih koji su rešili da nas vrate korenima, pravim ukusima i domaćim specijalitetima su članovi porodice Živanović, koji su se iz urbanog, užurbanog gradskog života vratili u svoje rodno mesto i otvorili novo poglavlje u svojoj priči, osnovavši sopstveni brend, Moć Planine. Domaćinstvo ove porodice nalazi se u mestu Brus nadomak Kopanika, gde se oduvek na tradicionalan način pripremaju različiti specijaliteti od voća i povrća, koji sa sopstvenom dozom magije, u staklenim teglicama stižu pravo u naše domove.
Kako kaže Aleksandra Živanović, važna karika u realizaciji čitave ideje i osnivanju porodičnog biznisa, bila je početna ideja: proizvodnja starog, dobrog, domaćeg ajvara i džema, čiji ukus praktično možemo osetiti i dok samo čitamo o njima. Sve sirovine koje Živanovići koriste u svojoj proizvodnji potiču iz prirode – sa planine, a baš zbog toga je Aleksandra odlučila da ovom malom, porodičnom zanatu da ime Moć Planine.
– Najveći deo sirovina nabavljamo od naših seljaka i domaćina, a jedan deo je sa našeg imanja. Sama lokacija proizvodnje je na planini, a proizvodi su prvenstveno specifični po tome što su prirodni – nema konzervansa i nema veštačkih boja – ponosno ističe Aleksandra.
Vredan rad, trud, marljivost i predanost svih članova porodice, a pre svega kvalitet njihovih proizvoda prepoznao je i Lidl, a zahvaljujući njihovoj zajedničkoj saradnji, proizvode brenda Moć Planine, moći ćemo da pronađemo na rafovima ove prodavnice od četvrtka, 26.novembra, sve dok traje akcija posvećena malim srpskim zanatima.
– Oduševljena sam ovom saradnjom prvenstveno zato što i sama volim Lidl. Bila sam oduševljena kada se Lidl pojavio na našim prostorima, a posebno sam ponosna što će Lidl biti prvi veći lanac koji će u potpunosti imati naš program i naše proizvode – kaže Aleksandra, dodajući da je u čitav proces proizvodnje uloženo izuzetno mnogo truda i odricanja, ali ovom velikom i važnom putu, kako navodi, prethodila je velika želja.
– Mali zanati definitivno traže veliku strast i veliku predanost i na to smo posebno ponosni. Bilo je potrebno mnogo truda, mnogo želje da se ovo napravi, mnogo strasti, angažmana i odricanja – sa osmehom na licu zaključuje Aleksandra, a priču o nastanku ovog jedinstvenog brenda, pogledajte u videu:
Ukoliko želite da se pristetite na trenutak svog detinjstva ili raspusta provedenih kod bake i deke na selu, mirisa vrućeg hleba i pucketanja vatre, predlažemo vam da odmah posetite najbližu Lidl prodavnicu i sami se uverite u snagu koju sa sobom donosi Moć Planine!