Verovatno ne postoji osoba koja se barem jednom nije “opekla” o preporuku nekog influensera i poručila određeni proizvod koji je na kraju završio u kanti za smeće. Upravo tome Francuska je odlučila da stane na kraj. Influenseri u ovoj zemlji moraće da poštuju nove zakonske regulative o promovisanju proizvoda kako ne bi završili u zatvoru.
Novi zakon usvojen je prošle nedelje sa ciljem zaštite potrošača od lažne komercijalne prakse na internetu. Takođe, ograničeno je i promovisanje igara na sreću i klađenja, a reklamiranje proizvoda kao što je duvan se potpuno zabranjuje.
Razlog donošenja ovog zakona, prema francuskim zakonodavcima je povećan broj ljudi koji su prevareni na internetu, te su na ovaj način želeli da pojasne obrise komercijalnih aktivnosti sa preciziranom odgovornošću influensera.
Oglušavanje o nove mere influensere bi moglo da košta dve godine zatvorske kazne ili novčane kazne do 300 hiljada evra. Na ovaj način Francuska, sa više od 150 hiljada influensera, postala je prva zemlja u kojoj je ovaj posao definisan zakonom.
Foto: Unsplash