Majli Sajrus je najveća pop zvezda 21. veka. Ovo je ocena BBC-ja, čiji se izraz “ultimate pop star” može se prevesti bar dvosmisleno, s tim da je većina tviteraša i drugih sajber polemičara razumela baš ovako. Gužva, koja je potom nastala, prećutno je potvrdila ocenu britanskog medijskog servisa, ali se BBC poziva na nešto drugo. U pop zvezdi iz Nešvila uočavaju “kameleonske osobine”, one iste po kojima pamtimo, recimo, Dejvida Bouvija i Madonu. Kameleonsko u ovoj prilici nije moralna osuda prevrtljivosti, nego pozitivan kvalitet. Navedeni muzičari su nekada zaista bili hvaljeni zbog “natprirodnih mogućnosti da promene vlastiti imidž i zvuk bez žrtvovanja umetničkog identiteta”. – Ali Majli Sajrus je svoju moć za promenom ugradila u lični brend na način karakterističan za 21. vek – objašnjava BBC.
Danas ona ima samo 30 godina, a skoro dve decenije je neverovatno poznata umetnica i to joj se mora priznati. Počela je kao Diznijevo dete, igrajući izmišljenu pop zvezdu sa tajnim životom, ispod lika obične američke devojčice. Cela serija je za nju morala biti kao soba s ogledalima u luna parku. Filmski otac joj je bio tata iz stvarnog života, kantri pevač i glumac Bili Rej Sajrus. Nešto kasnije, petnaestogodišnja Majli je u svom prvom muzičkom hitu “Videću te ponovo” propevala o krizi sopstvene ličnosti: “Moja najbolja prijateljica Lesli kaže – Oh, takva je Majli”. Takva, ista Majli ostala je do danas, iako je prošla kroz mnogo inkarnacija. – Možete reći da sam seljančica koja tverkuje, duva travu i psuje, ali nisam lažov – nedavno je izjavila. I to joj se mora priznati: iskrenost nije umotavala u suptilnost – doslovno je uzjahala kuglu za demoliranje zgrada u spotu za pesmu Wrecking Ball (Kugla za uništavanje). Od tog hita je prošlo deset godina. U međuvremenu, Majli Sajrus je postala kulturološki fenomen, a njen novi, povratnički singl pod nazivom Cveće, magazin Rolling Stone je prozvao “trijumfom majlizma”. – Mogu sebi da kupim cveće, mogu sebe da volim više od tebe – peva ona u lepršavom hvalospevu samoljublju, karakternoj crti koju je popularna psihologija proglasila ženskim plenom, osvojenim iz tvrđave muških prava.
– Cveće je postalo njen najveći hit jer je to njena najrealnija pesma do sada, njena dirljiva oda novom početku nakon razvoda i potrebi da nauči da voli sebe – tumači RS. Svako je mogao da otkrije veze pesme sa njenim bivšim mužem, Lajamom Hemsvortom. Pošto su proveli zajedno celu deceniju, brak im se raspao za manje od godine. Izgoreo je 2019. baš kao njihova kuća u požaru koji je zahvatio Malibu. I taj osećaj, kako joj se dom pretvara u pepeo, pop zvezda je pretvorila u stihove: “Bili smo pravi, sve dok više nismo bili. Sagradili smo dom i gledali kako gori”. – Vatra je učinila ono što ja nisam mogla sama. Sklonila me je iz onoga što više nije služilo svrsi – objasnila je kasnije i u jednom intervjuu.
Ostatak teksta pročitajte u majskom izdanju magazina Grazia.
Tekst: Milica Đorđević
Foto: Profimedia