8 sitnica koje otkrivaju mnogo o vašoj ličnosti

Kako na veoma zanimljiv način i kroz svakodnevno iskustvo pokazujemo ko smo zaista

Predstavljamo vam stvari koje nisu neuobičajene, koje radimo potpuno nesvesno, ali koje su, po mišljenju stručnjaka, veoma rečite i zaslužuju pažnju.

1. KAKO STAVLJATE TOALET PAPIR

Izgleda kao šala? Dr Gilda Carle, terapeutkinja, tvrdi da način na koji stavljate toalet papir na stalak zapravo otkriva mnogo o vašoj ličnosti.

Ona je anketirala 2.000 muškaraca i žena različitih nacionalnosti u dobi od 18 do 75 godina. Anketa je bila vrlo jednostavna: osim pitanja kako motaju toalet papir, bilo je nekoliko pitanja o tome koliko su odlučni – utvrđeni na skali od 1 do 10. Iako je to vrlo jednostavan test, on uzima u obzir psihologiju i razumevanje ljudskog ponašanja.

Rezultati pokazuju da su dominantniji oni koji papir postavljaju tako da se odvija ka napred. Za njih je tipično da vole da preuzmu vođstvo.

Verovatnije je da će oni koji papir postavljaju tako da se odvija iza rolne biti fleksibilniji. Kvaliteti koji se često sreću kod ovog tipa ljudi su, na primer, strpljenje, prilagodljivost, empatija.

Šta ako jednom stavite papir napred, a drugi put ga preokrenete? Mnogi ispitanici su tvrdili da menjaju svoj pravac. Ko će najverovatnije to učiniti? Iznenađujuće, dominantne ličnosti.

2. GRICKATE NOKTE?

Da li kidate kožu oko noktiju? Da li se stalno igrate sa kosom i čak je čupate? U studiji, objavljenoj u Journal of Behavior Therapy and Ekperimental Psyhiatry, istraživači su prvo analizirali osobine ličnosti učesnika, a zatim ih posmatrali u različitim situacijama: izuzetno stresnim, frustrirajućim, opuštajućim i dosadnim. Posebno su obraćali pažnju na tikove koji bi se mogli pojaviti.

Istraživanje kaže da su osobe koje stalno grizu nokte i čupkaju kosu sklone perfekcionizmu. Stres je daleko od jedinog uzroka ovog kompulzivnog ponašanja. Dosada i frustracija mogu biti važniji pokretači za nekoga ko ima perfekcionističku ličnost.

3. STIL HODANJA

Prema stručnjakinji za govor tela Patti Vood:

Ako hodate brzo i dok hodate, blago naginjete telo napred, veoma ste produktivna i logična osoba. Ovo su karakteristike kojima se ljudi dive, ali u isto vreme mogu da vas čine pomalo hladnim i konkurentnim.

Ako hodate uspravno (grudi i glava gore, ramena unazad), zabavni ste i harizmatični i ljudi vole da su oko vas, ali ponekad se ponašate kao zvezda pod svetlom reflektora.

Ako se ne naginjete napred ili nazad, vaša težina je na vašim nogama, više ste fokusirani na lični život nego na karijeru. I super ste u društvu.

Međutim, ako je vaša težina na prstima dok hodate i uvek gledate u zemlju, najverovatnije ste introvertni i pristojni.

4. RUKOPIS

Ovim se bavi grafologija, nauka koja analizira ljudski rukopis u odnosu na njegove psihološke karakteristike. Grafolog Keti Meknajt kaže da stručnjaci iz ove oblasti mogu da otkriju više od 5.000 različitih karakteristika pojedinca.

Na primer:

Pojedinci koji koriste velika slova su orijentisani na ljude i traže pažnju, dok su oni koji koriste vrlo mala slova introvertirani. Mali font je takođe font ljudi koji misle.

Ako se vaš rukopis blago naginje udesno, emotivni ste i impulsivni.

Ako je font nagnut ulevo, rezervisani ste, oprezni i individualista.

Ako je font uspravan, to znači da ste pragmatičar. Uspravan font takođe izražava nezavisnost.

Ako snažno pritiskate dok pišete, to pokazuje da ste veoma emotivni i brzi u reagovanju, kao i da ste odlučni, ali ponekad i dominantni.

Suprotno tome, lako pisanje sugeriše osetljivost.

5. NAVIKE U ISHRANI

Dr Julia Hormes, psiholog, i Juliet A. Boghossian, nutricionista, kažu da ponašanje u vezi sa hranom takođe govori mnogo o ličnosti.

Ljudi koji jedu sporo imaju tendenciju da kontrolišu (i sebe i druge) i cene život.

Oni koji brzo jedu obično su ambiciozni i nestrpljivi.

Oni koji vole da probaju nova jela, traže uzbudljiva iskustva i vole da rizikuju.

S druge strane, izbirljiva osoba je vrlo verovatno anksiozna i neurotična.

Ali ako ste osoba koja voli da odvaja hranu na tanjiru, veoma ste pažljivi u svakodnevnom životu.

6. KASNITE ILI STE TAČNI?

Tačnost ima mnogo pozitivnih kvaliteta, prema studiji objavljenoj u Journal of Research in Personality. U društvu se uvek nađe neko ko kasni. Svaki put. Bez obzira na značaj sastanka. Šta ovo govori o ličnosti?

Istraživači su zamolili ispitanike da kod kuće završe test ličnosti, a zatim dođu u laboratoriju, gde će polagati grupni test.

Nakon analize vremena dolaska svakog učesnika, ustanovili su da su tačni pojedinci savesniji i druželjubiviji, dok bi oni koji su stigli (pre)rano mogli biti povezani sa neuroticizmom.

Oni koji hronično kasne obično su slobodoumni. Zajedničke karakteristike onih koji uvek kasne su i učinak, kreativnost i optimizam.

Na kraju krajeva, kašnjenje može biti veoma nepristojno, pa pokušajte da ne ostavljate druge da čekaju predugo. Naročito kada je u pitanju važan sastanak.

7. KAKO NOSITE TORBU

Obično provodimo dosta vremena birajući pravu torbu, ali da li ste ikada razmišljali o tome kako je nosite? I da bi to moglo reći mnogo o vašoj ličnosti? Tako kaže stručnjak za govor tela Patti Vood.

Ako torbu nosite preko ramena, ali veoma blizu tela, veoma ste praktična osoba. Vi ste takođe osoba koja oseća da morate iznova sebi da dokažete da ste od poverenja.

Ako nosite tašnu na ruci, u pregibu lakta, to sugeriše prestiž i autoritet. Status vam mnogo znači.

Noseći torbu preko ramena tako da stoji napred, tražite slobodu, dok je koristite kao zaštitu i pristupačnost – kada vam nešto zatreba, treba odmah da bude dostupno. Funkcionalnost vam znači više od izgleda.

Ako gurnete tašnu unazad, to pokazuje da ste hladna, smirena i pribrana osoba. Već imate na umu tačan cilj.

Ljudi koji nose sportski ranac su nezavisni i žele da vode računa o sebi i ljudima oko sebe. Ljudi koji nose torbu u rukama smatraju se asertivnim, dobro organizovanim i efikasnim.

8. ŠOPING

Ako želite da nekoga zaista dobro upoznate, idite u kupovinu sa njim.

U seriji eksperimenata, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Journal of Consumer Research, otkriveno je da postoje dve glavne vrste potrošača: oni koji ulaze u detalje i oni kojima nisu potrebna objašnjenja.

Prvi tip će pažljivo pregledati svako pakovanje testenine (ili šampona, šta god) pre nego što se odluči za jedno. Drugi će uzeti prvi paket koji mu je pod rukom i otići na kasu.

Prvi analiziraju svaki najmanji detalj, drugima su potrebne samo opšte informacije – a tako je i u životu uopšte.

Foto: Profimedia

Tekst: M.Đ.