Bez obzira da li ste ljubitelj parfema ili ste tek počeli da ih istražujete, pronalaženje mirisa koji će vas očarati i biti deo vas, nije lako pronaći, iziskuje vreme i silno isprobavanje. Kada uđete u parfimeriju i pogledate bezbroj predivnih, raznobojnih bočica, jedina informacija koju možete dobiti o bilo kom mirisu pred vama je kako bočica izgleda, što vam, naravno, ništa ne govori. Ostaje vam da ih njuškanjem ili prskanjem isprobate, ali ni to ne može da se radi unedogled, jer već posle nekoliko mirisa, naš njuh postaje imun i ne prepoznaje note koje u određenom parfemu dominiraju. I ne samo to, uglavnom je potrebno vreme da se miris slegne na koži, odnosno odstoji, kako bi imali pravi utisak. Važno je znati i da jedan isti parfem ne miriše isto na svakome.
Evo nekoliko saveta stručnjaka za parfeme koji će vam pomoći da nađete miris po vašoj meri.
URADITE SVOJE ISTRAŽIVANJE
Ponekad je najbolje rešenje pred vašim nosom. Razmislite o svom svakodnevnom životu. Koje mirise već volite? Brian Jeong, suosnivač i izvršni direktor kompanije Havthorne, objašnjava. “Ako ste novi u mirisima, razmislite o drugim karakterističnim mirisima u kojima uživate u svom životu, posebno onima u proizvodima koje koristite na svom telu. Da li je to možda šampon od kokosa? Svežina zelenila biljaka sadržanih u sredstvu za tuširanje? Meki i mineralni miris vaše odeće posle pranja? Čak i duvan u cigareti, ukoliko pušite? Sve ovo može da posluži kao odlična polazna tačka za pronalaženje vašeg idealnog mirisa. Potražite mirise sa tim notama poput onih koje volite u drugim proizvodima.”
Ako ste pronašli miris ili notu koju biste želeli da koristite kao polaznu tačku, poput bora, mirisa kože, kafe, na internetu možete pronaći sajtove sa parfemima i informisati se o mirisima koji sadrže vašu omiljenu notu. Ako vas privlači vanilija, provedite neko vrijeme istražujući mirise koji sadrže i druge gurmanske note poput meda, slatkiša ili čokolade pre nego što se prebacite na nešto potpuno drugačije poput mirisa teških citrusa ili vodenih nota.
JEDAN PARFEM NIJE ZA SVE PRILIKE
Razmislite o tome kakav način života vodite i za koje prilike vam je potreban parfem, da li za svakodnevne ili za noćne izlaske, i u skladu s tim odaberite porodicu parfema. Seksi mošus bi možda više odgovarao noćnom izlasku nego poslovnom okruženju. Laganiji cvetni ili citrusni mirisi su dobrodošli u profesionalnom okruženju, za razliku od drvenih ili začinskih parfema. Takođe je važno obratiti pažnju na intenzitet mirisa, želite li da drugi primete miris koji nosite ili je to samo za vas.
MIRIS SE NE KUPUJE NA PRVO NJUŠKANJE
Najvažniji deo pronalaska vašeg novog omiljenog mirisa je, naravno, isprobavanje. Poprskajte ga na pulsnu tačku gde vam je koža prirodno topla, poput zgloba ili lakta, tako da će se miris zagrejati i vremenom se “otkriti”.
Mindi Iang, osnivačica i izvršna direktorica studija za otkrivanje parfema “Perfumarie”, objasnila je zašto je neophodno da miris dođe u dodir s kožom i koliko dugo morate čekati pre nego što donesete odluku: “Isprobajte parfeme na koži kad god je to moguće. Većina ljudi kupuje miris na osnovu prvog utiska, u roku od nekoliko sekundi. (Šteta što se gornje note parfema doslovno potroše u roku od 15-30 minuta.) Suština mirisa će se otkriti tek nakon što se pomeša sa hemijom nosioca, i za to je potrebno vreme.”
ZAŠTO ISTI PARFEM NA SVAKOM DRUGAČIJE MIRIŠE
Kada je reč o tome zašto mirisi ponekad mirišu potpuno različito kod dve različite osobe, gospođa Iang je rekla da su mirisi osetljivi na svetlost i toplotu, pa čak i na vašu ličnu hemiju tela, ishranu i nivo hormona. Čak i doba dana utiče na to kako se parfem “nosi” ili kako miriše na vama, koliko je snažan i koliko dugo traje.
Vaše okruženje takođe igra ulogu u mirisu vaše kože. “U najmanju ruku, trebalo bi da nosite svoj miris najmanje dva puta u dva različita okruženja”, objasnio je gospodin Jeong. “S obzirom da vaše okruženje, vaša ishrana, pa čak i vremenske prilike mogu uticati na miris koji vam miriše, važno je da isprobate svoj miris nekoliko puta.”
KAKO SE PRAVILNO NANOSI
Gospođa Iang nam je ukazala na kardinalno pravilo nanošenja mirisa i uzorkovanja: “Ne trljajte. Trljanje mirisa stvara toplotu koja će brže razbiti molekule. Možete slučajno ubrzati mirisno putovanje i propustiti delikatni ples njegovog pravog otkrića.” Ako višestruki odlasci u tržni centar radi uzorkovanja novih mirisa zvuče iscrpljujuće, tražite uzorak, ukoliko je to moguće. Mirisanje parfema iz bočice neće vam dati pravu sliku o mirisu. Zato je važno parfem probati na bloteru, kartonskom papiriću za isprobavanje parfema. Sačekajte neko vreme da biste osetili srednje i donje note mirisa. Tek nakon toga isprobajte parfem na svojoj koži.
BOJA BOČICE I TEČNOSTI SUGERIŠE NA MIRISNE NOTE
Izgled bočice i boja mirisne tečnosti može nam reći o kakvom parfemu je reč. Svetloplavi, zeleni ili žuti navode na svežinu i lakoću, providni nagoveštavaju klasičnu eleganciju, svetloružičasti upućuju na cvetne, a intenzivno ružičasti na slatke mirise. Crvena, ljubičasta i tamnoplava bočica često predstavljaju orijentalne mirise.
POSTOJANOST PARFEMA
Hemijski sastav odabranog mirisa utiče na njegovu trajnost. Velika zabluda je da svi EDP (parfemske vode) ili parfemi traju jako dugo i da su odlični projektori. Dok koncentracija ulja utiče na jačinu mirisa i silažu (koliko miris ostaje u vazduhu), sastojci koji se koriste u formuli mirisa često su važniji.
Na primer, prirodni sastojci citrusa imaju tendenciju da budu šumeći i traju kraće od nota poput vanile, pačulija i različitog drveta.
Gospođa Iang je takođe istakla da prirodni ili sintetički elementi u vašem mirisu ne utiču samo na dužinu nošenja, već i na miris samog mirisa i na njegovu interakciju sa vašim telom. “Prirodno nije uvek održivije ili bolje za vas. Ja sam obučeni aromaterapeut i volim prirodne mirise koliko i sintetičke/prirodne kombinacije. S tim u vezi, četiri tone ruža, sastavljenih od približno 1.600.000 cvetova ruže, daje samo 1 kilogram ružinog ulja. Pravi, potpuno prirodni parfemi su veoma skupi. Ne postoje dva prinosa ruža koji će mirisati potpuno isto (poput vina) zbog klimatskih uslova.”
Foto: Pexels