Reći za Džareda Leta da je glumac, otprilike je kao kada bismo Isusa Hrista nazvali putujućim propovednikom. On je još i: pevač, gitarista, konceptualni umetnik, poznavalac mode, trgovac nekretninama, tehnološki investitor, penjač na stene i vođa kulta (sam priznao), tako da poređenje s ocem jedne religije nije slučajno.
Iako se u reklami za Panten poigrao likom rok zvezde koja neodoljivo liči na Isusa, ovaj holivudski zavodnik krije svoja verska uverenja. – Ne verujem u Boga koji svesno osuđuje postupke čovečanstva – objasnio je u jednom intervjuu. Njegov bend, međutim, ima izuzetno pobožne sledbenike. Zove se Thirty Seconds to Mars, a fanovi – uglavnom mlade žene – poznati su kao Ešalon i prate ga kud kod da krene.
Već neko vreme on poziva pristalice da mu se pridruže na jednom privatnom ostrvu u Hrvatskoj, koje je nazvao Marsovo. Na pitanje New York Timesa da li se za članstvo u Ešalon mora proći neki kultni obred, Leto odgovara: – Da. Naravno da mora. Morate da igrate pod punim mesecom i pijete krv sveže žrtvovanih ljudskih beba…
METOD GLUMA
To je verovatno šala, mada dolazi od čoveka koji često radi ono što većina ne bi. Na primer, da koleginici pošalje živog pacova na snimanje ili dobije giht kao nagradu za to što je hteo da se što bolje spremi za ulogu. Dok Leta deo internetske zajednice tereti da vodi sektu koja najviše voli da orgija, on najviše voli da nestane na neko vreme, i to sam. Tako je, na primer, bio poslednji čovek na Zemlji koji je saznao da je u toku pandemija, jer je u to vreme meditirao u nekoj pustinji, potpuno odsečen od sveta.
Džared Leto je rođen pre 51 godinu u Božer Sitiju u Lujzijani. Majci Konstans, koja je njega i brata Šenona sama odgajala, odao je javno poštovanje dok je primao Oskara 2014. godine: – Podsticala je svoju decu da budu kreativna, da naporno rade i da urade nešto posebno. Volim te, mama. Hvala ti što si me naučila da sanjam – izjavio je i rasplakao žene širom sveta. Nije krio da je u mladim danima razmišljao o karijeri dilera droge. Umesto toga, u Los Anđelesu je upisao umetničku školu da bi postao reditelj, ali mu je jedan kasting promenio put. Imao je već 22 godine kada je igrao Džordana Katalana, najpoželjnijeg frajera u školi. Za njegovim plavim, širom otvorenim očima uzdisale su sve devojke kraj TV ekrana.
Moj takozvani život bila je prva serija koja je prikazala stvarni život tinejdžera bez holivudskog ulepšavanja. U njoj je Leto igrao i frontmena garažnog benda, što je ubrzo postao u stvarnosti. – Postoje hemikalije koje se oslobađaju kada ljudi pevaju zajedno, slične onima koje mozak oslobađa kadu su ljudi zaljubljeni – objasnio je zašto veruje u magijsku moć muzike. Sa svojim marsovcima postavio je Ginisov svetski rekord jer je tokom 2011. godine održao 309 koncerata. Od čoveka ovakve energije očekivali bismo više ilmova. Međutim, Leto je za desetak godina prihvatio svega pet glavnih uloga. Da, pažljivo ih bira, ali pravi razlog je metod gluma. Reč je o tehnici koju glumci koriste kako bi se potpuno emocionalno poistovetili s likom. Leto je otišao najdalje od svih. Pošto se zadržavao u liku i dugo pošto se kamere ugase, postao je majstor neverovatnih preobražaja.
– To je jedino što me zanima – kaže glumac, citirajući kolege koje se ne boje da krvare, poput Danijela Dej Luisa. – Kad se na taj način posvetite, događa se to nešto što vas tera da kopate još dublje, radite još više, otkrijete nešto što vas još više zadovoljava i obogaćuje – smatra on.
ZBUNJENI PAĆINO
Sad ga gledamo u izdanju koje je zbunilo i kolege. U krimi drami Kuća Gučijevih, reditelja Ridlija Skota, igra Paola Gučija, šefa dizajna poznatog brenda. – Odmah sam video Paola kao sanjara, crnu ovcu porodice, koga zapravo nisu čuli, i osetio neposrednu povezanost s njim – kaže Leto. Njegovog oca, Alda Gučija, igra 81-godišnji Al Paćino. – Pojavio sam se prvog radnog dana u liku, otišao do njega i rekao papa (oče), ali s (italijanskim) naglaskom. Pogledao me i rekao: Papa?, onda me još jednom pogledao i samo se odmaknuo od mene. Pomislio sam da je možda malo mrzovoljan, pa sam mu rekao: Papa, ja sam, Paolo, a on je opet ustuknuo – ispričao je Leto u jednom TV šou.
Paćino ga je, kaže, gledao kao da se pita ko je ovaj kreten. Tek onda je neko sa seta šapnuo starom veteranu ko je taj misteriozni došljak. – Okrenuo se i rekao mi: O, sine moj! Sine moj!’ – seća se Leto uz smeh. Na prvu drastičnu transformaciju on se odlučio još pre dvadesetak godina. Zbog uloge heroinskog zavisnika u Rekvijemu za san ne samo što je izgubio dvadestak kilograma, nego se stvarno družio s narkomanima na ulicama Njujorka. A kada se, nekoliko godina kasnije, pripremao za ulogu Marka Čepmena, ubice Džona Lenona, učinio je suprotno – ugojio se 30 kilograma. Obavezao se i na celibat. Film Poglavlje 27 govori o opsesiji i prinudi, kojem je podlegao i glumac – pretrpavanjem nezdravom hranom. Dobio je giht, oštetio jetru, zbog bolova se vozio u kolicima i na kraju otišao u jedan samostan na oporavak, hraneći se ribom i krompirom. – Nije dobro činiti to svom telu – priznao je napokon Leto, ali i dodao: – Ta iskustva su bila informativna za mene ne samo kao umetnika, nego i kao ljudskog bića – govorio je.
A da li je naučio lekciju? Ne baš. Ponovo je pao na pedesetak kilograma zbog novog preobražaja. Obrijao je obrve i stekao žensku iguru za lik transrodne žene pozitivne na HIV u Dobrim dilerima iz Dalasa. Visoke potpetice je nosio svuda. Tek kada je dobio Oskara, niko se više nije raspravljao sa njegovom metodom glumom. Leto je poznat po tome da ne gleda ilmove u kojima igra, a nedavno je otkrio da je pod pseudonimom Bartolomej Kabins režirao skoro sve spotove za bend. Ljubav prema vizuelnom izrazu duguje činjenici da je napustio umetničku školu. – Oduvek sam želeo da budem slikar – zaključuje ovaj multitalentovani čovek.
Zato jedva čekamo da vidimo kako će oživeti Endija Vorhola. S obzirom na buran život koji je vodio otac pop arta, nadamo se da će Džared Leto preživeti i ovu ulogu.
foto: Profimedia, Instagram
Tekst: M.Đ.