José James, međunarodno priznati džez pevač hip-hop generacije, nastupiće sa svojim bendom u klubu BitefArtCafe u okviru koncertnog serijala Musicology Sessions. Beogradskoj publici prirediće dve koncertne večeri 17. i 18. oktobra, gde će predstaviti svoje 12. studijsko izdanje “1978”.
Vest koja je posebno obardovala poštovaoce njegovog rada je da američka Akademija za diskografsku umetnost i nauku razmatra da li José James dobija mesto u trci za najznačajniju nagradu među muzičarima – GRAMMY – i to za čak četiri kategorije.
Njujorški vokalista José James kombinuje džez, soul, neo soul, drum’n’bass i spoken word u svoj jedinstveni brend vokalnog džeza. On vešto zamagljuje linije između tradicionalnog i savremenog džeza, hip-hopa, soula, funka, popa i roka. Dok navodi svoje glavne uticaje kao što su John Coltrane, Marvin Gaye i Billie Holiday, u živim nastupima podseća na ikone džez-soula iz sedamdesetih godina, istovremeno zadržavajući svoj autentičan stil.
Tvoj novi album “1978” je veoma ličan i autobiografski. Da li bi nam rekao više o tome kako si pronašao inspiraciju za album?
Rođen sam 1978. godine, tako da je ovo polu-autobiografski album. Vrlo sam inspirisan umetnicima poput Majkla Džeksona, Marvina Geja, Prinsa i Stivija Vondera koji su napravili neverovatne albume u tom periodu. To je bila poslednja velika era bendova raznih žanrova i prosto obožavam taj vajb, prosto sam fasciniran tom erom jer se mnogo stvari preplitalo. Mislim da je to fascinantan period u Americi. Bilo je interesantno politički, bilo je zanimljivo kulturno i naravno, muzički. Disko je dolazio do vrhunca, završavao se i spremao se da se transformiše u R’n’B. U Bronksu ste imali neverovatne fank muzičare koji su stvarali fantastičan zvuk, imali ste ceo pokret – New Wave New Yorka. Krenuo je i pank. Imali ste rege na globalnoj sceni, a zatim kantautore koji su tu već neko vreme, poput Pola Sajmona ili Bilija Džoela. Onda ste imali džez momke, poput Kvinsija Džonsa, ljude koji su radili na mnogo različitih frontova u isto vreme, kombinovali R&B, fank i pop i stvarali neverovatna remek-dela.
Uložio si pet godina predanog rada u ovaj album. Ako su postojali, koji su najveći izazovi sa kojima si se susreo u tom periodu?
Prva pesma koju sam napisao za album je „For Treyvon“. Pošto sam crnac i otac taj slučaj me je duboko pogodio. Mislim da mi je prijalo što sam imao vremena da procesujem taj događaj polako. Ovu pesmu shvatam kao vrlo ozbiljan projekat. Iskreno, najteži deo je bio pustiti muziku da živi i diše. Navikao sam da komponujem brzo, kao i da snimam i odlazim na turneje unutar dvogodišnjeg ciklusa. Neke od pesama su bile u izradi četiri godine, muzički, spiritualno i emotivno. Kada su bile spremne, bilo je zadovoljstvo snimiti ih u studiju sa neverovatnim bendom. Muzika je bila vrlo prisutna.
Kakav je osećaj biti predložen za Gremi nominaciju u čak četiri kategorije?
Vrlo sam zahvalan na tome. Verujem da je to testament rada i emocija koje sam uložio u ovaj album, izvanredan je osećaj što ljudi prepoznaju i rezonuju sa mojom muzikom. Bez obzira na ishod, jako sam zahvalan što mogu da delim muziku sa publikom.
Koji su tvoji planovi i želje na kojima trenutno radiš ili oni koji su u budućnosti?
Upravo sam završio sa snimanjem svog najnovijeg albuma: “1978: Revenge of The Dragon” koji će izaći u aprilu 2025. Takođe sam napisao i glumio u kratkometražnom kung fu filmu koji sam napravio oko albuma. Takođe pišem knjigu već nekoliko godina pod imenom “The Future of Jazz Singing”, koja sadrži moju filozofiju i iskustvo u pevanju džeza, kao i intervjue sa neverovatnim izvođačima poput Samare Džoj, Dajen Rivs i Kurta Elinga.
Šta može da očekuje publika od tvog nastupa u Beogradu, da li će se nešto razlikovati od nastupa koji si održao 2016.?
„Moji koncerti su uvek potpuno jedinstveni i uvek sarađujem sa najboljim bendom. Dosta sam napredovao kao tekstopisac i izvođač u odnosu na 2016., tako da će publika definitivno uživati u nečemu posebnom. Jedva čekam koncerte, vibracija će biti moćna u prostoru kluba BitefArtCafe, intimna, uzbudljiva i seksi.
Ovo je jedan od najboljih bendova koje sam ikada imao, uzbuđen sam što će ih svi čuti.”
Musicology Sessions, u partnerstvu sa Lenovo Srbija, i ove sezone pruža priliku autorskim bendovima različitih žanrovih afiniteta da predstave svoj rad. U okviru “Musicology Showcase By Lenovo” projekta, 17. & 18. oktobra, kao predgrupa Hose Džejmsu, nastupiće basistkinja Ana Protulipac sa svojim bendom, čija svaka numera na drugačiji način istražuje temu ljubavi i bliskosti, koju sa puno pažnje i detalja podržava muzička pozadina.