Kada je Ema Roberts bila mlada, napisala je na jednoj od svojih listi želja: „Biti u Marvelovom filmu.” Sada, sa 32 godine, ona je to i uspela. Glumica je deo revolucionarne, potpuno ženske ekipe filma Madame Web, spin-offa Spider-Mana, gde će uz Dakotu Džonson zaigrati u prvom Marvelovom filmu sa glavnom ženskom ulogom, ikada. Robertsova ne govori o zapletu filma – sve što znamo je da treba da bude u februaru i da njen lik, u stvari, nije superheroj. Ali ako bi Robertsova imala supermoć u stvarnom životu, to bi bilo da zaustavi vreme, kaže ona. Ne skače napred ili nazad – definitivno ne unazad – ali „samo zastanite i budite u mogućnosti da udahnete“, objašnjava ona, izdišući na tu pomisao.
Kada smo razgovarale, Robertsova je izlazila iz neke svoje pauze. SAG-AFTRA štrajk upravo se završio nakon šest dugih meseci. (Ona je to saznala putem poruke dok je bila u avionu i odmah naručila čašu šampanjca za slavlje.) „Ja baš I ne uzimam odmore, tako da je zanimljivo kada si primoran na to“, ona kaže retrospektivno. Sedimo u restoranu u Hamptonsu, gde je povremeno živela sa majkom, kao I sa trogodišnjim sinom Rodsom tokom štrajka. Njene široke farmerke Nili Lotan i šareni prugasti džemper čine njene ležerne patike prilično kul na normcore način – kao i Louis Vuitton torba preko njenog ramena. „Definitivno imam novu perspektivu kada je posao u pitanju: „Dozvolila sam sebi jednostavno da ne radim sada“ dodaje ona. „Za mene je to kao koncept romana.”
Robertsova radi od svoje devete godine, kada je dobila svoju prvu glumačku ulogu u Ted Demovoj drami Blow iz 2001. u kojoj glumi Džoni Dep kao kralj kokaina – prava stvar za decu. “Ja sam oduvek sam želela da radim i da se vodim nekim ciljem“, kaže. Kada Ema, čiji je otac glumac Erik Roberts, brat Džulije Roberts, nije bila na audicijama za glumačke uloge u detinjstvu, prevarila bi svoju mamu za novac u zamenu za kućne poslove: „Tražila bih joj: „Ako operem prozore, operem sudove i očistim svoju sobu, mogu li dobiti 5 dolara?“
Biti u emisiji Nickelodeon bio je još jedan cilj koji je Ema uspela da manifestuje. 2004. posle nekoliko audicija, dobila je glavnu ulogu Edi Singer u sitkomu Unfabulous, koji se prikazivao tri sezone i iznedrio album Unfabulous. Robertsova, koja je tada imala 13 godina, koautor je dva singla: “I Have Arrived” i “This Is Me.” „Ne volim ljude koji se pretvore I u glumce I u pevače”, mudro je izjavila za magazine Parade 2009, kada je još uvek bila tinejdžerka. „Mislim da bi ljudi trebalo da budu jedno ili drugo jer obično niste toliko sjajni da budete odlični u oba. Bićete bolji u jednome, tako da je najbolje držati se toga. Ja se kladim na glumu.”
Bio je to dobar izbor, jer je nastavila da niže filmske hitove još kao tinejdžerka: Aquamarine (2006), Nancy Drew (2007), Divlje dete (2008) i Hotel za pse (2009). Ali u svojim ranim dvadesetim, Robertsova je počela da se okreće ulogama za odrasle, uključujući i onu Adult Worl (2013), drama u kojoj glume Džon Kjuzak i Evan Peters, sa kojim će uploviti u romantičan I buran odnos. Takođe 2013. Ema glumi pored Džejmsa Franka u debitantskom filmu Đia Kopole, Palo Alto — uloga koja je zaslužila sjajne kritike.
Onda se javio Rajan Marfi. Emi je ponudio uloge u American Horror Story: Coven i American Horror Story: Freak Show, kao telekinetička veštica sa žurke i gatara prevarantkinja. Kasnije će glumiti u Cult, Apocalypse, i 1984 seazona, takođe. 2015. Marfi je napisao I stvorio Foksove Kraljice krika sa Emom na umu kao jednom od glavnih uloga.
Zašto toliko užasa? To je bila “nezgoda”, kaže, “ali srećna”. „Sviđa mi se što možete istražiti određena emocionalna putovanja na pojačan način [sa užasom] jer je obavijen žanrom“, ona objašnjava. „Sa Rozmarininom bebom, na primer, ona nije sigurna, da li se nešto dešava, ili je samo poludela jer je trudna? Kao, da li ja grešim ili svi ostali? U osnovi, užas uvek postavlja pitanje: da li sam ja gaslit??”
U septembru 2023. Robertsovoj se pridružila nova co-zvezda na A.H.S.-u: Kim Kardašijan, koja se pojavljuje u 12. sezoni. „Kada me je Rajan nazvao i rekao: „Kim Kardašijan igra tvog publicistu“, ja sam odreagovala: “Upravo si premašio status genija’“, kaže ona. „I samo sam mislila koliko je to briljantno. I to je Rajanov dar: vidi stvari u ljudima, koje oni ne vide nužno u sebi, I postavlja ih u uloge u koje ih niko drugi ne bi postavio. To je uradio I sa mnom, to je uradio I sa Kim u ovoj sezoni, na veoma dobar način”
Sa svoje strane, Roberts igra uspešnu glumicu koja zatrudni uz pomoć vantelesne oplodnje (IVF), koju sprovodi doktorka koju igra Kara Delevinj. „Sviđa mi se što istražujemo temu ove sezone: Mogu li žene imati sve? Možete li imati i bebu, i muža i karijeru?” pita Roberts. Za inspiraciju tokom snimanja, Ema je čitala knjige na temu materinstva, uključujući Moje delo Olge Ravn, Majčinstvo Šile Heti, i Splinters Lesli Džejmson. U decembru 2020. Ema je rodila sina Rodosa u to vreme, sa tadašnjim partnerom, glumcem Geretom Hedlundom. (Par je objavio da su se rastali u januaru 2022.; Hedlund je bio uhapšen zbog opijanja i remećenja javnog reda i mira istog meseca.)
Robertsova je ranije rekla da je „uvek želela da bude mama“, i pandemija, praćena štrajkom, pružila joj značajno vreme za uranjanje sebe u ovoj novoj ulozi. „Tokom poslednjih nekoliko godina, pokušavala sam da samo prihvatim stvari kakve jesu“, kaže ona. „To je uvek nešto sa čime mislim da sam imala problema. Ali život se dešava, a vi se morate prilagoditi i ići napred. Kada ste pod mikroskopom javnosti od svoje devete godine, nemate luksuz da pravite greške privatno. Tako sam naučila da se samo krećem. To je sve što možemo da uradimo. I mislim da sam postala bolja u tome. Kada je posao stopiran [zbog štrajka], samo sam iskoristila to kao priliku da provedem vreme sa svojim sinom ne gledaju na sat ceo dan.”
Pored toga što je majka i glumac, Robertsova takođe čita knjige kao da joj je to posao. Uvek je tako bilo, još od njenih ranih dana sa baterijskom lampom ispod pokrivača uz romane Džudi Blum. “To je za mene takav beg” kaže. Ali sada je bukvalno to učinila profesijom. Robertsova je 2017. osnovala Belletrist, book klub sa njenom najboljom prijateljicom, izvršnom producentkinjom Karom Preis, koja je opisala Emu kao „ljudsku Barbiku“ i „kišnog čoveka“. „Ema je neverovatno intelektualno radoznala, ali je odgajana oko dece poznatih ličnosti i rukovodioca studija“, kaže Preis. „Ja sam odrssla sa roditeljima koji su se bavili izdavaštvom. Tako da smo prihvatile jedna drugu, jer ne znam da li je imala još jednog prijatelja koji je takođe čitao Džoan Didion.”
Njih dve su pokenule Belletrist, što je francusko značenje za književno delo koje je estetski ili umetnički prijatno ali ne tako ozbiljno, sa ciljem za izdvajanjem preporuka koje prevazilaze bestseler liste. “ Ono što volim kod Kare je njen ukus, i mislim gde se usklađujemo jeste da volimo poznate autore I velike bestselere, ali volimo i nove pisce i druge opskurne novele“, kaže Robertsiva. Pre četrnaest godina, zapravo nije bilo ničega između. Pa smo pomislile zašto ne stvoriti mesto koje spaja sve ovo zajedno?” Takođe: „Zašto morate da čitate ozbiljne knjige da biste bili ozbiljan čitalac?”
Tokom našeg jednočasovnog razgovora, Robertsova je nabrojala imena skoro 20 različitih knjiga i autora, od dela Čaka Palahnjuka (autor Borilačkog kluba) preko Trumanua Kapotea i Pati Smih do Eve Babic – i to je bilo pre naše posete knjižare u blizini. Čitanje je očigledno veoma bitna stvar u njenom životu, kojoj je jako predana.
Takođe pomenula sam nedavnu Belletrist preporuku: Memoari Britni Spirs, za koje Robertsova kaže da ih je progutala. Umesto da raspakujem tešku temu slave u detinjstu, ona mi priča smešnu priču, umesto toga. „Kada sam imala sedam ili osam godina—ovo je bilo nazad u vreme fiksnih telefona – rekle su mi mama i tetka da mene neko zove preko telefona“, priseća se. „Rekla sam, ‘Zdravo?’ A ova osoba kaže: ‘Zdravo, srećan rođendan! Britni Spirs je!’Ja sam prekinula vezu jer sam mislila da je to šala. Moja porodica je bila kao: „Nije šala; to ti je bio rođendanski poklon! .” Ali da, Ema Roberts slučajno je spustila slušalicu Britni Spirs.
Godine 2019, Robertsova i Preisova su od Belletrist Book kluba napravile produkcijsku kuću pod nazivom Belletrist Productions. Njihov prvi veliki hit bila je adaptacija Tell me lies, koja je prvobitno bila knjiga Karole Lovering za Hulu. Priesova je bila ta koja je Robertsovoj privukla pažnju sa ovom knjigom. „Još uvek kažem da je ona moj najbolji učenik jer ću često pročitati stranicu i predložiti je njoj jer znam da će joj se svideti. Onda će ona to pročitati [tako brzo], I ja neću moći da pričam o tome jer je nisam pročitala još uvek“, kaže Preisova kroz smeh.
U narednih pet godina Robertsovoj je cilj je da režira. „Rajan [Marfi] je bio tako neverovatan, rekavši da će mi dozvoliti da režiram jednu od njegovih emisija, tako da bi to možda bio moj prvi pokušaj“, kaže ona. To nije bilo nešto što je ikada mislila da će učiniti. Ali, „Samo želim da ostanem kreativna i probam nove stvari“, ona objašnjava. „Osećam se kao da sam juče imala 22 godine, a sada imam 32. Kada imate decu, to vas natera da shvatite koliko vreme brzo prolazi. Želim da uradim što je više moguće na što zanimljiviji I jedinstveniji način – ili barem na način koji je meni zanimljiv.”
U međuvremenu, Robertsova ima dugu listu predstojećih filmova koje konačno može da promoviše, uključujući Madame Web, koju je režirao S.J. Klarkson I Space cadet, koji je napisala i režirala Liz Garsija, gde Ema igra glavnu ulogu – Reks, party devojku sa Floride koja spletom okolnosti ulazi u NASA-u. “Pokušavala sam da radim sa Liz skroro čitavu deceniju, ona me zadivljuje”, kaže Ema. „Napisala je nešto što je zaista inspirativno i slatko. U poslednje vreme, sve što sam konzumirala je pravi zločin, dokumentarni filmovi i vesti, pa mi ovaj film dođe kao tračak svetlosti zbog kog samjako uzbuđena”.
Sada kada je štrajk završen, Robertsova će krenuti pravo nazad na set za A.H.S. u Njujorku. Ovo će biti njen prvi put da snima televizijsku emisiju otkako ima dete, iako je radila na filmovima, koji funkcionišu po drugačijem rasporedu . „Spremna sam da se vratim na posao“, kaže ona, ali ne žuri. „Samo želim da vidim kako će mi sve leći, te ne donosim veće odluke do nove godine“, kaže ona gledajući unapred. „Moj plan je da nemam plan.”
Kada pitam koja je njena rezolucija za 2024. godinu, ona kaže ravnoteža. „Kada mi karijera ide baš dobro, moj privatni život pati. I kad moj privatni život ide zaista dobro, moja karijera pati“, objašnjava ona. „Dakle, jesam pokušavala da napravim ravnotežu I da ih izjednačim, osećam da sam konačno sve bliža tom cilju.”
Na neki način, ova balans poprima svoju formu. „Ove godine sam preuređivala svoju kuću u LA-u, iako nisam bila tamo“, nastavlja Robertsova. „Rekla sam svom terapeutu: „Želim da isčupam podove, ali moja mama kaže da ne moram.“ A on je rekao: „Pa, podsvesno, verovatno želiš da se prizemljiš i stvoriš bazu koja je tvoja.’ A ja sam rekla: „Ja skidam podove!’ Dozvolite mi da vam kažem: Osećala sam se emocionalno bolje. Dakle, to su male i velike stvari stvari — i sve između. Pokušavam da pratim svoje instinkte, dok sam istovremeno otvorena. Znate, ništa preterano, samo najteže stvari svih vremena.”
Tekst: Emilia Petrarca
Fotografije: Daniella Midenge
Kreativni direktor: J. Errico
Glumica: Emma Roberts
Kosa: Bridget Brager – hair stylist c/o The Wall Group Jesse Lee
Šminka: Jenna Anton
Manikir: Kimmie Kyees – manicurist c/o The Wall Group Jesse Lee