Keri Bredšo nije prijateljica iz bajke, nego iz najgorih noćnih mora 

Kako su novi gledaoci Seksa i grada i njegovih nastavaka javno izrekli ono što stariji nisu želeli da vide

Dobrih četvrt veka je Keri Bredšo, izmišljena kolumnistkinja u serijalu Seks i grad, bila omiljena junakinja pop kulture. I više od toga. Generacije milenijalki, a i onih nešto starijih, verovale su liku koji je igrala Sara Džesika Parker, kao da je njihova najbolja drugarica. Oponašalo se sve, ne samo njen “smeli” modni stil, nego i  duhovitost, sposobnost da se ne stidi nijedne neprijatne situacije. A pre svega, volela se njena uloga rezonera. Svaka od Kerine tri drugarice povremeno bi podlegla neurotičnim “cepanjima”, koja bi Keri na kraju razborito rešavala, kao bog iz mašine. Tako je izgledalo prvim gledaocima. Kasnije su se u oduševljenju serijom – idealizovani život u Njujorku i žene koje prvi put o seksu ne samo što otvoreno pričaju, nego ga i upražnjavaju – pojavile pukotine. Najpre u vezi sa muškarcima. Otkuda su one tako nezavisne ako im se život okreće oko Njega? Jedna juri brak bilo kakav, druga ovejanog egocentrika, treća je cinična prema svemu, dok je četvrta još i najiskrenija, ništa veza, samo seks. Potom je na red došao pogled na prijateljstvo. Ono plemenito, žensko, bezuslovno, do groba.

Tek kada su prvi gledaoci zašli u zrelo doba i dobili priliku da ukrste mišljenja sa novopridošlom publikom, istina im je sinula pred očima. – Zašto su, dođavola, svi tako zaljubljeni u Кeri Bredšo? I u seriji, i u stvarnom životu? – zapitao se nedavno njujorški pisac Mark Herera na platformi Medium. – Ona izgleda kao pravi, potpuni narcis. Ona je užasno ljudsko biće i čini se da nikog nije briga! – nastavio je Herera, izdvajajući Кerinu vezu sa Ejdanom Šoom. Odličan primer gaslajtinga, procesa u kojem neko manipuliše nama tako što nas ubeđuje da je sve suprotno od onoga što vidimo, osećamo i govorimo.

“I u seriji, i u stvarnom životu”. Podvlačimo ovo zapažanje, jer se više nema kud. Moramo priznati, Keri Bredšo jeste nezrela neurotičarka, a još više od toga, iznenađuje koliko je patologije u toj seriji bilo prihvatano kao normalno. Sa time se produžilo i u nastavku serijala, pod nazivom “I tek tako”. Keri nije savršena, ne bi nam se ni dopala da jeste, ali njene mane više uopšte nisu luckasto simpatične.  Današnja žena od 30 i nešto nikako ne bi volela da ih vidi kod svoje najbolje drugarice. Jer, Keri je ono od čega treba bežati i u stvarnom okruženju, a to je – vešto upakovana samopromocija. Jeste ona  narator serije, s tim da ju je savladao “sindrom glavnog junaka”, na način na koji boluju i drugi ljudi, koji nisu protagonisti neke fikcije.  O patološkom narcizmu se govori skoro od skoro, a označava ponašanje vođeno osećajem da smo strašno bitni i povlašćeni – poput junaka u seriji ili filmu – i da ovaj mizerni svet treba da bude zahvalan što ćemo mu na Instagramu otkriti da imamo nove obrve i gde smo sinoć večerali. U seriji „Seks i grad”, Keri je kolovođa narcističkih poduhvata, koja uvek svoje potrebe i interese stavlja ispred drugih ljudi. Kolege iz britanskog izdanja Grazia posvetili su tome čitav članak, a na prvom mestu je istakli kao lošu prijateljicu. Naterala je Ejdana da spasava golu Mirandu kada je pala u kupatilu, a zatim joj je, da bi se iskupila, donela – đevrek. Međutim, i to je bio samo izgovor da drugarici, koja plače od bolova, Keri kuka o svojoj vezi sa Ejdanom. A kada je Miranda razmišljala o pobačaju, Keri je provela tri dana lutajući gradom, razmišljajući o tome šta bi se dogodilo da ona sama davno nije abortirala, a sve to dok je Šarlot očajavala zbog sopstvenih problema sa plodnošću. Mnogima je zasmetao i trenutak kada je Keri ostavila Mirandu pred porođaj samo da bi ispratila Zverku koji se selio u Kaliforniju. – A ovo je bilo najgore: kada je Miranda patila od postnatalne depresije, sumnjajući u sebe kao majku, Keri joj je pola sata probijala uši pričom o nekoj Ejdenovoj bivšoj devojci koja ju je “pogledala” u toaletu – primećuju u Grazia.uk.

– Ako ste ikada počeli da se pitate kada se tačno Кeri Bredšou pretvorila od smele, šarmantne rom-kom heroine u pobesnelog narcisa, odgovor je epizoda Ring a Ding Ding – utvrđuje Aleks Abad Santos, novinar Voxa. Keri nema novca da plati učešće za stan jer je svu ušeteđevinu, oko 40.000 dolara, potrošila na cipele, pa je bacila oko na verenički prsten tek razvedene Šarlot. – Šarlotin razuman odgovor, pun ljubavi – da je Кeri 35-godišnja žena koja mora da uredi svoje finansije – vređa Кeri do srži i ona izjuri iz stana – podseća Abad-Santos. Ali, ne pre no što je drugarici održala predavanje o tome kako je ona sama uvek podržavala prijateljstvo. I šta će, sluđena Šarlot se predomišlja, nudi joj Tifani prsten i 30.000 dolara pride.

Društvu na mrežama to je bilo dovoljno da se priseti kako je Keri budila telefonom prijateljice usred noći da bi ih gnjavila svojim ljubavnim mukama. Ili, kako je ignorisala veridbu Šarlot i Harija, da bi mogla da drami oko toga što ju je Berger ostavio porukom na stikeru. Šta god da je tema o kojoj bi pričala neka od ostale tri drugarice, Keri bi se na to osvrnula u nekoliko rečenica, samo da bi pažnju ponovo vratila na sebe. Zato je danas sindrom glavnog junaka, u pop kulturi u kojoj je i nastao, dobio ime „sindrom Keri Bredšo”.

Nedavno su se fanovi uvredili zbog bizarne priče i u „I tek tako”, kada je Кeri odbila da razgovara na jednu temu u svom podkastu i, kao rezultat toga – zatvoren je ceo studio. – Čitav luk njene ličnosti je klinački i pomalo uvredljiv. Ovakva glupost nas podseća zašto nam je potrebna Samanta Džons da kaže Кeri samo jednu reč i stavi je na mesto – navodi se u članku Daily Maila. Kim Katral, glumica koja igra Samantu, vratila se nakratko u nastavak serije, a producenti su ostavili njen lik nepromenjen, baš kako su ga odavno opisali na Wikipediji: “Drska, direktna, velika zaštitnica svojih prijatelja, koja se ne plaši sukoba ni sam kim”. U woke eri koja preispituje sve radnije vrednosti pop kulture, možemo zaključiti samo jedno: Kraljica je mrtva, živela (nova) kraljica.

Foto: Profimedia

Tekst; Milica Đorđević