Dolaze ljudi lutke

Duboko u sebi, svako je bar jednom poželeo da se pentra po zidovima kao Spajdermen, živi dvostruki život kao Betmen, da ima sposobnosti jedne Žene Mačke. Ukratko, da je Marvelov supeheroj. Na to je računala kompanija za stripove kada je svoje likove naoružala natprirodnom hrabrošću i moćima, te ih poslala u osvajanje, ne toliko Zemlje i neprijatelja, koliko filmske industrije.

Sve do sada, činilo se da nema glumice ili glumca koji ne bi ušao u kostim superheroja i potegao neku od fantastičnih spravica kojima tako vešto barataju svi, od Ajronmena i Tora do Crne udovice. Međutim, vreme je da novi odvažni početnik izvede sledeću ilmsku revoluciju. Marvel da se skloni i napravi mesto Mattelu. Kome? Pa, igračkama za decu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MATTEL (@mattel)

Kompanija, najpoznatija po lutki Barbi, otvorila je sektor Filmovi Mattel. Njegova potpredsednica Robi Brener je za Variety izložila ambiciozne planove osvajanja bioskopa. Ona je producentkinja, zaslužna za Dobre dilere iz Dalasa, koji je pokupio silne Oskare.Sada najavljuje niz ilmova gde će popularnim lutkama udahnuti život najtraženije zvezde Holivuda.

Margo Robi i Rajan Gosling upravo žive uspeh koji im donosi film o Barbi, u režiji i po scenariju Grete Gervig. Lena Danam piše i režira ilm o avanturama plastične devojčice Poli Poket, a igraće je Lili Kolins. Sprema se ilm o majoru Metu Mejsonu, akcionoj iguri Mattela iz ‘60-ih, u kojem igra Tom Henks. Svi navedeni umetnici su osvojili bar tri Oskara, mnoštvo Emija, o nominacijama da ni ne govorimo. I, snimaju ilmove o igračkama.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)

Sudeći prema količini poznatih lutaka koje će oživeti na ekranu, za oko tri godine svi ćemo se udaviti u Mattel ilmovima. Nije li ovo neverovatno, primećuju pojedini sociolozi. Zahvaljujući Marvelu, koji je ispunio multiplekse superhitovima o superherojima, umetnički ilmovi, pa ni oni srednjeg budžeta, više se ne isplate. A ljudi koji su ih snimali i postali oskarovci, majstori romantičnih komedija i indi ilmova, ostali su bez doma. Imali su dve mogućnosti: da uđu u duboke džepove striming servisa ili da se okušaju na televiziji. Šta god da izaberu, srušiće sopstvene ideale.

Sada veliki Mattel nudi treći put. Poziva slavna imena i nudi im sve, od budžeta kakav nisu sanjali, do slobode da prave ono o čemu su sanjali. A njih neće mnogo koštati. Osim ako im baš ne smeta to što će na kraju postati deo globalnog lanca prodaje igračaka. Lako je podsmevati se, naročito kada je pamćenje kratko. Nisu li se ljudi podsmevali i Marvelu pre petnaest godina? Ko bi gledao ilm o superheroju bez logoa, kao što je Ajron Men, u čijem se karikaturalno glomaznom kostimu nalazi, ni manje ni više, nego Robert Dauni mlađi? Ili nešto tako groteskno kao što je film o Kapetanu Americi nakon rata u Iraku? Primera je bezbroj. Isto se može reći i za Mattel.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MATTEL (@mattel)

Gledanje ilma o Poli Poket zaista zvuči kao najgore popodne koje možete provesti. Međutim, saga o lutki anđeoskog lika, najvećoj avanturistkinji među junacima od plastike, na kraju bi mogla da završi kao Ratovi zvezda. Tako bar misle kritičari koji slute da bi najpoznatiji proizvođač igračaka na svetu mogao da otvori potpuno novu epohu kinematograije.

Ovo je tek početak. Kada ovi Mattel ilmovi postanu blokbasteri, ko zna šta će biti sledeće. Mattel ima takve izvore prihoda da je nebo granica. A među kritičarima već kruži šala: ako svi zatvorimo oči i poželimo, ostaje nam samo nekoliko godina od toga da čujemo Oskara za najbolji film dobija ‘Barbi ide u grad’. Ako je Mattel zaista ozbiljan da postane sledeći Marvel, mora da se pojača. Potrebno je stvoriti ceo univerzum za igračke, kako bi se ubedila i druga glumačka i režiserska imena da rade pravu stvar. Ipak, igračke su budućnost kinematograije i što pre svi to prihvatimo, to bolje

Tekst: Milica Đorđević

Fotografije: Profimedia, Instagram