Zašto su baš oni najpopularniji na Instagramu?

Među 10 najplaćenijih zvezda na mrežama imamo dve muzičarke i dve rijaliti vedete, a ostalo su modeli. Šta je baš njih dovelo na top listu sposobnih da unovče slavu?

Bijonse vlada svetom… Ekrana mobilnih telefona. Superzvezda popa danas zarađuje, u proseku, milion dolara po postu koji objavi na društvenim mrežama. Već četvrtu godinu, drži titulu kraljice Instagrama. Ili bar one ličnosti koja na ovoj unosnoj mreži zarađuje najviše. Prva je od deset imena na rang listi rizničarki Instagrama koje je objavio analitički portal Mediakix. Podatak zvuči još impresivnije ako se zna da nije u neposrednoj vezi sa brojem pratilaca. Na toj rang listi Kraljica Bej je tek na 22. drugom mestu. Sa “svega” 173 miliona daleko je od 390 miliona onih koji na Instagramu prate fudbalera Kristijana Ronalda.  

Autentičnost je ono što privlači fanove Bijonse, navode istraživači. Pre svega, profil ne zatrpava postovima. Naročito se kloni onih koji su otvoreno komercijalni. Umesto toga, bira fotografije svog lika u nekoj originalnoj scenografiji, privatnoj, umetničkoj ili aktivističkoj. Recimo, fanovi pomahnitaju od lajkova kada im pop diva otškrine vrata svog doma i pokaže ćerku, Blu Ajvi Karter. Slično se dogodilo i nakon što je objavljivala informacije koje slave prava Afroamerikanaca, kao što je najava za Black History Month. Fotografija njene koleginice Selene Gomez u oglasu za Koka-kolu zvanično se smatra “najviše lajkovanom na svetu” – na Instagramu je osvojila čak 5,9 miliona crvenih srdaca. Bijonse je umalo oborila taj rekord pošto je pokazala goli trudnički stomak. I dodala kratku poruku, da sa suprugom Džej Zijem želi dobrodošlicu blizancima.

– Ograničena izdanja ekskluzivnog, a pažljivo izabranog sadržaja izazivaju veliku pomamu kod njene publike. U današnje vreme, manje je stvarno više – zaključuje Frenk Spadafora, osnivač istraživačke agencije D’Marie Group. Bijonse je skočila na vrh top liste najplaćenijih zvezda na mreži pre četiri godine i sklonila do tada neprikosnovenu Rijanu. Odlučila je da osvetli svega dva događaja iz  života: dodelu muzičke nagrade Gremi i doček novih beba. Dva meseca je bilo dovoljno da broj pratilaca na glavnim mrežama podigne sa šest miliona na fantastičnih 177,5 miliona. Njen dugo uspavani Twitter nalog takođe je počeo da se puni, sa 2.000 sledbenika dnevno.

Niko bolje od poznatih ličnosti ne poznaje moć društvenih mreža. Bez Instagrama, Facebooka, Twittera, Snapchata danas se teško može zamisliti slava. Postovi su način života, a najveće zvezde mreža dolaze iz sveta muzike, modelinga i rijaliti televizije. Da li su brendovi stvorili takve influensere ili su zvezde zaslužne za popularizaciju brendova? Pre koju godinu, ovo pitanje bi bilo rešivo taman koliko i dilema, šta je starije, kokoška ili jaje. Danas, međutim, nema sumnje da cenovnik diktiraju slavne ličnosti jer većina brendova smatra da je gostovanje na njihovim profilima presudno ako žele da budu vidljivi u celom svetu. Gotovo da važi pravilo: ako te nema u garderoberu neke zvezde, ili u njenom jelovniku, teretani, garaži, na putovanju – onda te nema uopšte. A zvezde su sve izbirljivije oko toga s kim će sarađivati. Brend na koji izliju milost dobija pravo da im plati čitavo bogatstvo za samo jedan post. Od honorara bi se običnom čoveku zavrtelo u glavi, ali tu nije kraj. Čini se da nikada neće presušiti izvor brendova spremnih da ispišu ček bez razmišljanja. Tako se, na primer, u red najdarežljivijih podanika Kraljice Bej upisao Pepsi. Večiti konkurent Koka-koli je, navodno, platio 50 miliona za reklamu u kojoj se ona slikala u maniru Vorholovog pop-arta. I filmu “Pedeset nijansi sive” naglo je skočila popularnost čim je Bijonse objavila trejler, pokazujući da je i ona među fanovima.  

Glavne svetske zvezde mogu se obezbediti za čitav život od nekoliko objava na Instagramu. Za petama su im učesnici velikih rijalitija kakav je, na primer, Prave očajne domaćice. Vrhunske vedete ovog formata zarađuju između 5.000 i 15.000 dolara za jednu objavu, pokazuje istraživanje koje je objavio Mediakix. U proseku, svaka je puštala 7,4 takvih postova mesečno. To znači da bi u najgorem slučaju prošli sa 37.000 dolara, odnosno 444.000 dolara za godinu. Prema najskupljem cenovniku, rijaliti zvezde mogu postati bogatije i za 1,33 miliona dolara godišnje.

Vratimo se Bijonse. Možemo se složiti da je sasvim u redu, da jedna od najpopularnijih muzičarki svih vremena bude najuticajnija ličnost na mrežama. Sa 28 zlatnih gramofona, rekorderka je u istoriji nagrade Gremi. Političkom borbom za prava ljudi, naročito crnaca,  predstavlja istinsku silu u pop kulturi. Međutim, na listi Mediakixa sledi je još devet ženskih imena čije zasluge tek treba razmotriti. Kako su one stigle među najplaćenije na Instragramu? Drugo mesto zauzima još jedna muzičarka. Selena Gomez je, zapravo, od svega pomalo. Povremeno glumi, a odnedavno je i izvršna producentkinja Netflixove serije “13 razloga zašto”. Popularnost joj je naglo porasla pre nekoliko godina sa pomenutom reklamom za Koka-kolu. Reč je o samo jednoj fotografiji, na kojoj pijucka poznato piće kroz slamku, iz starinske staklene flašice, dok u pozadini slušamo njen hit “Ja i ritam”. Danas sarađuje sa raznim drugim brendovima, a ekskluzivno sa Adidasom, pa je razumljivo kako po postu može da dobije i do 550.000 dolara.

Naredna tri mesta pripadaju top modelima. Ako ste jedan od 160 miliona pratilaca Kendal Džener, onda joj pomažete da zaradi između 125.000 i 300.000 dolara po postu. Pošto se proslavila u rijalitiju U korak sa Kardašijanima, danas se smatra revolucionarkom u modelingu na mrežama. Njena koleginica Kara Delevinj zarađuje isto toliko na Instagramu, karijerom kojoj je dodala glumu – uskoro ćemo je gledati u Valerijanu, novom filmu Lika Besona. Lepa Britanka pronalazi vreme da se posveti i pratiocima. Za sada ih ima skoro 40 miliona. Njen zaštitni znak je eklektična mešavina prizora iz života slavnih, što znači pažljivo birana mešavina fotografija nalik skrivenoj kameri i isticanja profesionalnih dostignuća. Điđi Hadid, pravog imena Jelena, vodi na listi supermodela na pravim revijama, ali na Instagramu ne zarađuje više od pomenutih koleginica. Više od 65 miliona pratilaca na ovoj mreži i još skoro deset na drugima, najviše je zainteresovano za njen život sa Zainom Malikom i nedavno rođenom ćerkicom. Supermodel im samo delimično izlazi u susret. Čuva privatnost svoje Kai tako što je snima s leđa i ne objavljuje joj lice. Radije će se pohvaliti kulinarskim umećem. 

Iako joj je Forbes dao pa uzeo titulu najmlađe self made bogatašice na svetu, ostaje činjenica da se Kajli Džener stvarno okušala kao preduzetnica. Osnovala je kozmetičku kompaniju, a još je popularna po liniji ruževa za usne. To je dovoljno da na Instagramu zarađuje i do 300.000 dolara po postu. Članica istog porodičnog klana, Kim Kardašijan, zahvaljujući rijalitiju danas je jedna od najuticajnijih ljudi i u stvarnosti. Magazin Time ju je stavio na listu od Top 100. Sociolozi je istražuju kao fenomen pop kulture. Zato nije čudno zašto su brendovi koje reklamira ova žena bez definisane profesije, spremni da izdvoje do 200.000 dolara za jedan post na njenom Instagram profilu. 

Poslednju trojku čine lica nekadašnjih Viktorijinih anđela. Karli Klos, Behati Prinslu i Miranda Ker zarađuju između 25.000 do 50.000 dolara kad se objave na Facebooku, Twitteru i Instagramu. Klosova je toliko prisutna na mrežama da se može nazvati pionirkom generacije Instagirls. Prinslu i dalje privlači fanove (i brendove) neobičnom lepotom, poteklom od Afrikanera, holandske manjine u Južnoj Africi, dok Miranda Ker ne silazi sa Forbesove liste najplaćenijih modela. Uz to, ova Australijanka je poziciju vrhunske influenserke učvrstila veridbom sa Evanom Spigelom, generalnim direktorom Snapchata. Ipak, na Instagramu zarađuje kao Prinslu, iako ima 11 miliona pratilaca, odnosno dvostruko više od nje. To je neobično, jer je pored aktivnosti na mrežama, broj pratilaca ključni faktor da li će neki model biti angažovan. – Direktori za kasting će se obratiti samo modelima koji imaju više od određenog broja pratilaca, a potom će tražiti i specijalne talente – kaže Dženifer Pauel iz agencije Next Models. Broj pratilaca može varirati, ali se mora meriti milionima. Ono što je zanimljivo je da modeli sa velikim brojem sledbenika ponekad mogu zaraditi više od jedne objave na mrežama iz svoje  dnevne sobe nego šetajući na reviji ili danima radeći naporne reklamne kampanje. Nije li digitalni svet divan?

BESPLATNO SVIĐANJE

Ne znači da je sve što modeli objavljuju plaćeno. Oni povremeno postavljaju slike koje vezuju za određenu marku jednostavno zato što im se dopala fotografija ili sam proizvod. Drugim rečima, brendovi i dalje moraju da imaju dobre kreativne timove, jer je velika šansa da ono što privuče manekenku, privlači i njene pratioce.  

 Tekst: Redakcija magazina Grazia

Foto: Profimedia