Bilo da ste skakali na Ušću uz hitove nemačkog benda “Ramštajn” ili ste nešto niže niz reku mrdali kukove uz melos, jedno je sigurno — nigde niste mogli da pobegnete od pesme “Espresso” koju peva Sabrina Karpenter. Čak i da vam njeno ime nije poznato, zarazni bitovi i oštri stihovi poput onog “that’s that me, espresso” ostali su vam urezani u pamćenje. U spotu koketira sa šesdesetim godinama, igrajući na daskama za surfovanje i gliserima, šarmantno se smeškajući.
Iako vam može delovati kao da je tek stigla na javnu scenu, Sabrina iza sebe više od deset godina iskustva. Prvu ulogu dobila je u seriji “Red i zakon”, nakon čega je igrala u Diznijevom sitkomu “Girl Meets World” i Netflixovoj seriji “Work It”. Izdala je čak pet albuma, a svaki od njih ima zarazni i slojevit pop zvuk i tekstove u kojima se fokusira uglavnom na ljubavne odnose. Ovog leta će objaviti šesti album, “Short N Sweet”, pa ipak, svetski mejnstrim uspeh Sabrina Karpenter nije doživela sve do ovog singla. Činjenica koja govori o tome koliko, na žalost, nije popularna među širokim narodnim masama je to da je bila predgrupa na koncertima Tejlor Svift tokom njene turneje u Australiji. “Zahvalila” joj se tako što je njenu pesmu “Fortnight” skinula sa prvog mesta globalne Spotify liste, jer je do sada preslušana više od pola milijarde puta.
Nije hrabro reći da je već sada “Espresso” hit leta. Uprkos tome što je ovo godina kada imamo možda i najviše dobrih komercijalnih pop albuma u prethodnih pet godina, Sabrina je uspela da sa lista smakne mnogo veća ima — i Taylor i Beyonce i Billie Eilish, što je mnogima bilo iznenađenje.
Kako znamo da je neka pesma — hit leta? Pa, recimo da je to sezonski mega-hit, koji definiši kulturni trenutak, prevazilazi muzičke kategorizacije. Pesma za koju ne postoje granice, bilo geografske, bilo jezičke — svi je razumeju, čak i oni koji ne govore jezik kojim se peva. To je ona pesma koja uđe u uho dok vetar pirka na plaži na kojoj ispijate treći koktel i pravite se da se odmor ne završava prerano. To je ona pesma koja je svuda, i u lokalnoj piljari, i u vašoj omiljenoj prodavnici garderobe, ona koja vam podigne serotonin tačno toliko da vam se svaka kombinacija pod odvratnim osvetljenjem svlačionice čini bar mrvicu boljom.
Do pre neku godinu, radio stanice, MTV i blokbasteri kreirali su letnje hitove. Danas je to malo drugačije, TikTok je preuzeo primat i tako Kylie Minogue i njenu prošlogodišnju “Padam Padam” učinio neuništivom.
Lagane, optimistične, pozivaju na flert — to su pesme koje su letnje hitovi. A to je i Sabrina Karpenter. Njen stil je nenapadan, njen osmeh je razoružavajuć, a opuštenost sa kojom se ona obraća publici ne pruža vam drugu opciju do one da joj se prepustite, da joj verujete i da je poslušate.
Naravno, milionima strimova doprinela je i činjenica da je “Espresso” objavljen kao EP sa nekoliko različitih verzija pesme, koje su u suštini jedna, te ista. Striming servisi slušanja remiksa računaju kao slušanje originalne verzije pesme, pa nas je tako Sabrina počastila celim menijem kafe. Imamo “Double Shot,” “Decaf” i “Mochapella” verzije pesme. Naravno, radi se o ubrzanoj verziji, koja je popularna na TikToku, usporenoj verziji — koju takođe mnogi koriste za svoje kratke videe na ovoj mreži i akapela verziju, za one koji bi da uživaju u glasu bez odvraćaja pažnje. A gotovo dva meseca posle objavljivanja, stigao je i produženi espreso, onaj koji će ceniti mnogi ljubitelji kafe u beogradskim kafićima, nazvan — “Espressooooo”.
“Radim do kasno jer sam pevačica”, iskrena je u svojim stihovima Sabrina, koja je poletno najavila novi album singlom “Please Please Please”, podjednako neupadljivom i laganom pesmom, koja, iako nema potencijal velikog hita, beleži uspehe na striming top listama. Numerom je “skinula” samu sebe sa Spotify-ja, baš zbog ležernosti koju je svojom pričom donela. U novoj pesmi obraća se svom momku, glumcu Beriju Kiganu, koji je u naslovima zbog filma “Saltburn”. “I heard that you’re an actor”, obraća mu se pevačica, koja ga je dovela i u spot i time dobila još nekoliko bodova kod novih obožavatelja.
A kakva bi to pesma o hrani bila ako prodavci ne upletu svoje ruke i unovče je? Njena pesma bila je inspiracija za sladoled sa — ukusom espresa. Krajem juna, sladoled se pojavio u prodavnicama američkog brenda Van Leeuwen, koji je ranije bio poznat i po čudnijim kombinacijama, poput one sa ukusom testenine i sira. U poređenju sa tim, espreso deluje kao bajka i nešto što bi zapravo moglo da nas osveži tokom leta. Espreso i čokolada su ionako popularna kombinacija ukusa, a koncept je jednostavan — i za potrošače i za one koji će uspeti da napune svoj budžet zahvaljujući hitu leta.
Piše: Petar Živković
Foto: Profimedia