Ako ste mislili da posle “Seksa i grada”, “Tračare” ili “Emili u Parizu”, na malim ekranima ne može da se pojavi serija sa boljim autfitima, grdno ste se prevarili. Osim živopisne junakinje Ane Sorokin/Delvi, čiji je lik zasnovan na stvarnoj osobi, i šarmantne novinarke u potrazi za pričom, glavnu ulogu u novom ostvarenju Šonde Rajms ima moda. Serija “Inventing Anna” od 11. januara može da se pogleda na Netflixu, a govori o devojci ruskog porekla koja se predstavljala kao nemačka vojvotkinja Ana Delvi i pameću i arogancijom, ali i visokom modom, uspela da se progura u sam krem njujorške elite i nekoliko godina živi na njen račun.
Serija “Inventing Anna” za polaznu osnovu ima članak “How Anna Delvey Tricked New York’s Party People” objavljen u New York magazinu, koji se bavio jednom od najvećih prevara u elitnim krugovima Menhetna, a koji je napisala novinarka Džesika Presler (izvršni producent serije), koja se sastajala sa Anom u zatvoru, pokušavajući da otkrije dve stvari – da li Anina priča pokazuje svu trulež nečega što se zove američki san i da sazna ko je, zapravo, Ana Delvi. Anu u seriji igra Džulija Garner, ovenčana nagradama zbog uloge u seriji Ozark i poznata po filmu The Assistant. Novinarku Džesiku, koja je za televiziju preimenovana u Vivijen, igra Ana Člamski, a osim zanimljivog odnosa koji se razvija između ove dve junakinje, zanimljive su i modne paralele koje mogu da povuku između njih dve. Jedna čak i u zatvoru brine o tome kakav veš nosi, dok novinarka oblači samo ono što joj je udobno, ne mareći pritom ni za kroj, ni za boje.
Kako bi zavarala slavne i bogate osobe sa Park avenije, bankare, investitore, prijatelje i hotele, dvadesetsedmogodišnja Ana morala je da se razbacuje nepostojećim novcem, titulama, ali i odećom. Gotovo da nema modne kuće koja nije prisutna u serijalu Šonde Rajms, a među brendovima koji se najčešće viđaju u su Chanel, Gucci, Valentino, Dior, Balenciaga, Celine, Alexander McQueen, Michael Kors. Lin Paolo, kostimografkinja serije, otkrila je kako je izgledala priprema za Aninu stilizaciju, gde je kao početna osnova za Aninu odeću poslužila stvarna Ana, odnosno ono što je ona nosila na suđenju 2019. godine (Ana je osuđena na četiri godine, ali je puštena posle tri).
– Doslovno smo proveli mesece istražujući brendove, obilazeći prodavnice, radnje sa vintidž odećom. Ovde se ne radi o tome da stavite lepu odeću na lepe ljude, već o jednoj osobi koja je izmislila svoj lik ponovo. Bio je ovo interesantan projekat gde imate nekoliko slojeva priče, sa nekoliko različtih Ana, a opet, tu je i ona prava Ana. Trudili smo se da ostanemo verni realnoj osobi, koliko god možemo. Sve to je bilo kao slaganje neke slagalice, ispričala je Lin za WWD magazin.
Iako je moda jedan od važnijih elemenata u seriji, zanimljivo je da se glavna junakinja gotovo nikad ne poigrava njom – ona ne uživa u oblačenju kao Keri Bredšo recimo ili Emili koja se obrela u Parizu. Ana odeću koristi kao alat da zavara ljude oko sebe, ne bi li ih ubedila da joj daju što veće svote novca. Garderoba joj služi da pokaže status, a u jednoj od epizoda, kad je ne shvataju ozbiljno jer nosi haljine koje šljašte, rešava da stavi naočare sa debelim okvirom, ofarba plavu kosu u riđe i počne da nosi klasičnije stvari, sa manje boja. Manju “ulogu” u seriji imaju i Celine naočare, koje je obožavala prava Ana, a koje se pominju u više navrata.
Napisala: Jelena M.
Fotografije: Profimedia, Instagram