Ikona holivudskog glamura i humanitarne posvećenosti, Angelina Jolie, uvek je bila enigma koja intrigira javnost. U poslednje vreme, njena introspektivna putovanja i umetnički poduhvati otkrivaju slojeve ličnosti koji su dugo ostajali skriveni iza blistavih osmeha i crvenih tepiha. Nakon perioda povlačenja iz sveta filma, ove godine se vraća s projektom koji odražava njenu duboku povezanost s kompleksnim ženskim likovima.
U filmu Marija, pod rediteljskom palicom Pabla Laraina, tumači legendarni operski divu Mariju Kalas. Ova uloga zahtevala je od nje ne samo glumačku veštinu, već i transformaciju kroz muziku i jezik. „Mesecima sam radila na pevanju, učila italijanski i usvajala njen glas”, priznala je glumica, ističući da je proces morao da bude precizan, a svakako zahtevan. No, to nije jedini film na njenom repertoaru. Paralelno sa glumom, nastavlja sa karijerom rediteljke. Film Without Blood, u kome igraju Salma Hajek i Demijan Bičir, priča je o dvoje ljudi povezanih traumatičnim događajem iz mladosti. Ovo je povratak temi koju Angelina kao rediteljka često istražuje – uticaj sukoba na aktere. U ovom slučaju, sukob nikada nije jasno definisan, čime postaje univerzalan i nosi određenu težinu. Kao majka i dugogodišnja zagovornica ljudskih prava, koja je obišla brojne izbegličke kampove i ratne zone, ovu temu istražuje s dubokim ličnim interesovanjem.
Ova posvećenost umetnosti dolazi u trenutku kada Angelina preispituje granice između privatnog i javnog života. U intervjuu za The Hollywood Reporter otkrila je da nema mnogo bliskih prijatelja, što pripisuje gubitku majke u ranoj mladosti i iskustvima izdaje. „Možda je to zbog gubitka roditelja u mladosti. Možda zbog posla. Možda zato što sam mnogo puta bila izdata”, kaže ona, dodajući da ima nekolicinu ljudi kojima veruje, među kojima je i aktivistkinja za ljudska prava Laung Ung.
Njena deca su bila i ostala centralna tačka njenog života. Sa šestoro dece, uspela je da balansira između majčinstva i karijere, često ističući da su oni njeni najbolji prijatelji. „Oni su najbliži ljudi u mom životu, i moji bliski prijatelji”, kaže ona, opisujući njihovu različitost kao izvor snage. Ipak, senka njenog turbulentnog razvoda od Breda Pita i dalje prati njen život. Na pitanje o statusu razvoda, postavlja jasne granice: Ne. O bivšem suprugu ne kaže ništa. O nedavnoj nesreći svog 20-godišnjeg sina Paksa na električnom biciklu, jedino kaže da se oporavlja. I dok je s jedne strane spremna da se ogoli, s druge jasno govori o čemu ne želi da govori.
U starom Holivudu, kaže Angelina, vaša umetnost bi pričala sama za sebe. Ali sada je odnos publike prema zvezdama drugačiji. „Pokušavam da se naviknem na to šta bi trebalo da delim, a šta da zadržim za sebe.” Ona priznaje da je ostala u Los Anđelesu zbog razvoda, ali planira da napusti grad čim njena najmlađa deca postanu punoletna. „Ovde sam jer moram da budem tu zbog razvoda, ali čim napune osamnaest godina, moći ću da odem”, otkriva, dodajući da planira da provodi više vremena u Kambodži i sa porodicom širom sveta.
Angelina se suočava s izazovima balansiranja između javne slike i privatnog života. „Nekada ste mogli imati ta haotična privatna dešavanja, a rad je govorio sam za sebe. Sada je odnos publike drugačiji”, primećuje ona, pokušajući da pronađe ravnotežu između onoga što deli s javnošću i onoga što zadržava za sebe. Uprkos svim izazovima, ona ostaje posvećena umetnosti i humanitarnom radu. Povratak filmu pokazuje njenu sposobnost da se transformiše i uroni u složene likove, dok istovremeno balansira kroz složene aspekte sopstvenog života. Angelina Jolie ostaje figura koja inspiriše, ne samo kroz svoje umetničke poduhvate, već i kroz iskrenost i hrabrost da se suoči s ličnim demonima pred očima javnosti.
Foto: Profimedia
Tekst: Petar Živković