Ovo je trebalo da bude godina Dženifer Lopez.
Nakon turbulentnih privatnih godina, tokom kojih je bivala u vezama, verena, pa gotovo i pred oltarom, dramatičnih ostavljanja i povratka počecima – odnosno, njenoj velikoj ljubavi, Benu Afleku, ovo je trebalo da bude godina u kojoj će slaviti ljubav. Džen i Ben, na opšte iznenađenje javnosti, ponovo su se zavoleli, a ubrzo i venčali 20. avgusta 2023. godine, tačno 20 godina nakon što su otkazali prvo venčanje. Višestruko talentovana umetnica nije uzela ni dan odmora, ni dan za medeni mesec, već se odmah bacila na realizaciju multimedijalnog projekta, koji su neki nazvali i njenim Marvel univerzumom. Dokumentarno – umetničkim filmom, koji jeste i nije autobiografski, koji je iz svog džepa finansirala sa 20 miliona dolara, a koji dolazi uz behind the scenes nastavak i album This Is Me… Now, nastavak albuma This Is Me… Then, koji je tematski i muzički trebalo da bude zrelija verzija ovog prvog, ali ispostavilo se da ga ni kritičari ni publika tako nisu videli.
Jasno je, što se karijere tiče, ovo je godina izazova za Dženifer. Samo u proteklih nekoliko nedelja, medije su preplavili članci pod nazivom “Zašto svi odjednom mrze Dženifer Lopez”, dok je TikTok pun “iskustava iz prve ruke” igrača, pevača i pevačica i ostalih o koje se navodno Dženifer ogrešila tokom karijere duge tri decenije. Iako su mnogi povukli reč i rekli da su sve radili zarad lajkova i pregleda, ostao je gorak ukus u ustima i na samu pomen pevačice, i oni najveći poštovaoci njenog truda i rada odmahuju rukom. Mnogi novinari pop kulture obeležili su je kao gubitnicu godine, iako nismo ni na polovini iste. Sve zbog toga što, uprkos velikoj kampanji na svim frontovima, njen prvi album u 10 godina niko ne želi da kupi — prodat je u 11 hiljada fizičkih primeraka i još 3 hiljada digitalnih, a debitovao je na 38. mestu Billboardove top liste, da bi nakon toga potpuno ispario.
Iako je na Instagramu prati više od 253 miliona ljudi, mali je deo njih koji želi da je vidi uživo: potražnja za njenom letnjom turneju, koja bi trebalo da počne krajem juna u Orlandu, mala je. Arene se čine tolikom praznim da je čak sedam njih morala da otkaže, a naziv i koncept turneje iz prvobitnog, na kome bi promovisala album, promeni u turneju najvećih hitova.
Mnogi ocenjuju nezainteresovanost fanova kao nešto poražavajuće i donekle sramotno. Na kraju krajeva, Dženifer se svim silama potrudila da novi projekat ispromoviše na sve moguće načine. Nije preterano dirnula nikoga. Velika kampanja na društvenim mrežama nije urodila plodom, a njena trodelna medijska ekstravagancija, album i dva filma, debela investicija i za zvezde njenog ranga poput nje, nije donela povraćaj.
Prvi film, „This Is Me… Now: The Love Story“, trebalo je da bude mjuzikl o njenom albumu, u kome ona nosi glavnu ulogu. Drugi film ima naslov koga bi se mnogi uplašili – „Najveća nikada ispričana ljubavna priča“, i predstavlja dokumentarac koji umetnicu prati iza scene gde vidimo kako stvar album. U fokusu je ona, ali i njen muž Aflek i način na koji se oni ponovo zaljubljuju jedno u drugo. Cilj filma bio je da se Dženifer predstavi kao iskrena osoba, sa obe noge na zemlji, koja je uprkos vanserijskom svetskom uspehu i dalje samo devojka iz Bronksa, koja je sazrela i koja se godinama borila da nađe pravog partnera, uprkos tome što je često srljala iz veze u vezu, veridbu i brak. U jednom trenutku, ona priznaje da se ljudi verovatno pitaju šta je njen problem.
I zaista, šta je problem Dženifer Lopez?
Uprkos ogromnoj medijskog propagandi, interesovanje za njen album i koncert nije ni blizu onog hajpa koji prethodnih godina prati Tejlor Svift i Bijonse, dok neki kritičari smatraju da Dženifer ima takva očekivanja i takve ciljeve. Uprkos tome što je turneju rebrendirala, interesovanje je i dalje malo.
Stručanjci iz industrije se slažu: preterala je. Iako TikTok “hejteri” imaju užasne priče o njoj, ljudi koji su zaista radili na projektima sa Džej Lo imaju reči hvale za nju i njenu radnu etiku: sjajna je osoba, voli da radi i okružena je dobrim timom. Ipak, ovoga puta su “preterali”. Postavlja se i pitanje da li Dženifer Lopez ima hitove. Sa novog albuma sigurno ne, a poslednji put kada se neko baš zapalio za nju bilo je pre gotovo deceniju. Sve nakon toga bili su pokušaji da se reprodukuje već viđeno. U njenom umu ona je velika, najveća, a realnost je da nikada nije bila toliko velika zvezda kao što očekuje — i to se vidi na terenu.
U poređenju sa zvezdama poput Šakire, koja stalno objavljuje singlove, uticaj Džej Lo je nemerljivo mali. Obe imaju latino korene i reklo bi se sličnu ciljnu grupu, ali Šakira pobeđuje tamo gde Džej Lo maši — ne trudi se da bude pevačica za sve, ali je zbog toga svi slušaju, čak iako ne govore španski. Poslednjih godina, Lopez je češće u fokusu zbog privatnih, nego poslovnih uspeha, zbog toga je javnost sada zainteresovana za nju kao ličnost, a ne kao multimedijalnu umetnicu koja može i da peva i da igra i da glumi. Kao glumica je uvek bila prosečna, ali je birala filmove koji mogu da iskažu njenu najbolju stranu i koji ne zahtevaju više od onoga što ona može. Baš zbog toga je njen triler “Majka”, objavljen na Netflixu 2023. godine bio među najgledanijima u celom svetu.
Pažnju je izazvao i njen dokumentarac, “Najveća nikada ispričana ljubavna priča”, zbog toga što je u fokusu njen odnos sa Aflekom, koji je postao njen četvrti muž. Otkako su se venčali, postali su izuzetno zanimljivi kompanijama, koje ih često angažuju za kreativne projekte — reklame — pa je tako Dženifer uskočila u Benov ugovor sa kompanijom za krofne i kafe, “Dunkin Donuts”. Ujedno, važe i za skladan romantični par sredovečnih ljudi i primer velike i srećne porodice, što se uvek dobro prodaje. Aflek se pojavljuje i u njenom dokumentarcu, gde joj daje konstruktivne savete, posebno vezano za to šta bi trebalo da deli sa javnosti kada su ona i on u pitanju. I baš zato je film dobio mnogo pozitivnih kritika, ali i municiju za rafal po Dženifer: kako je odjednom postala simbol antipatične zvezde koju vole da mrze?
U ovome posebno prednjače TikTokeri, kojima su zasmetali snimci Dženifer koja u kućnoj teretani, nakon treninga, pušta kosu, trese je rukama i priseća se bezbrižnih dana u Bronksu.
“Volim da ovako pustim kosu… podseća me na Bronks kada sam imala 16 godina i trčala uzduž i popreko po bloku. Luda devojčica, koja je bila divlja… bez limita, imala sam samo snove,” kaže ona u filmu. No, javnost je to videla kao neuspeli pokušaj zvezda da pokaže koliko je prizemna i normalna i još jednom izmuze svoje korene iz Bronksa.
“Razumem da želiš da izmuzeš priču o tome da si skromna i iz geta, ali ta priča zaista više ne prolazi. Pokušavaš da nam pokažeš da si prizemna, ali ne ide, samo prestani,” napisala joj je u videu jedna korisnica TikToka.
Žena koja je 2012. godine bila proglašena najmoćnijom i našla se na prvom mestu Forbesove liste najplaćenijih poznatih ličnosti sada je na nepoznatoj teritoriji. Oduvek je štitila samu sebe, a hoće li uspeti da iz ove bitke, izazvane pogrešnom marketing taktikom, izađe neoštećena, videćemo narednih meseci.
Piše: Petar Živković
Foto: Profimedia